|
|
|
|---|---|
|
Tjena bmw älskare! Har lämnat in min bil till bmw's plåt verkstad för lackering av hela bilen.Har blivit utsatt för skadegörelse:-( hela bilen ska lackas om. 2001 E 46:a har hört att det e en hel del strul med lackering bla att det blir skit jobb, massa fläckar, lack som har runnit o torkat mm men de jag ahr hört gäller mest olika lack firmor, men har ej ngr uppgifter om bmw's egna verkstäder när det gäller lackering...ngn som vet hur dem sköter sitt jobb? kommer jag att få min bil som original nästan?kommer det att synas att bilen har blivit omlackad? vad ska jag tänka på när jag ska häta ut bilen? ska jag kolla på speciella platser och kontrollera att dem har gjort ett bra jobb.. om dem inte har gjort det har jag rätt att kräva att dem gör om??? tacksam om alla svar o tips!!!!! BMW M-POWER BMW M-POWER | |
|
Hejsan! Personligen så vet jag att BMW Solnas egen lackverkstad i Bollmora är duktiga! Polaren fick sin Alpina smälld och de gjorde ett bra jobb på hans bil förutom att de inte bytte ut huven... Den är fortfarande lite sned i kanten =( För att se om verkstan har gjort ett bra jobb så kan man kolla om det ligger lackskarvar när man öppnar dörrarna eller under lister etc. Kolla också på ytor som går mkt vertikalt eftersom det lätt kan rinna klarlack på dessa ytor. Sedan så är det viktigt med färgmatchning, kolla detta och jämför med ytor som inte är nylackade. Det kan skilja lite i färgen, men det brukar smälta in efter ca 6 månader. Hoppas att du fick lite mer klarhet i det hela! Mvh Tobias |
|
|
TACK FÖR SVARET TOBBE......FICK BILEN IDAG ....ALLT VA OK FÖRUTOM LITE SMÅ REPOR SOM KANPPT SYNTES. SEN PRECIS NÄR JAG SKULLE KÖRA I VÄG BILEN SÅ UPPPTÄCKTE JAG ATT, DEM HADE TAPPAT NGT PÅ SIDAN AV BILEN OCH DET HADE TAGIT BORT LACKEN .SKADAN VAR LIKA STOR SOM EN FEMTIO ÖRING :-( SEN VAR DET VID VÄNSTER SIDA VID DÖRREN HADE LACKEN RUNNIT NER MEN DET SKULLE TYDLIGEN GÅ BORT NÄR MAN POLERADE SKITEN ..SÅ DET ÅTERSTÅR O SE ..... SKA LÄMNA IN BILEN I IGEN NÄSTA VECKA :-(( BMW M-POWER BMW M-POWER |
|
|
Blev påkörd ena veckan och två veckor senare dörren insparkad på min förra E46 320 Stålblåmettallic och den lackades hos den av BMW anlitade verkstan och tro mig du ser ingen som helst skillnad. |
|
|
Jag lämnade in min på BMW i Henån, på Orust. Skulle lacka om huven, vänsterskärmen samt hela fronten. Dom lämnar bort det till en lackeringsfirma, och första gången blev bilen som en apelsin... jag bad bmwkillen komma med ut o kolla.. sen stod vi båda o skrattade och kom rätt snabbt fram till att dom skulle ta tillbaka den.. ;) Anledningen var den att med min färg, ska man tydligen använda infärgad grund först, sen den riktiga lacken.. detta gjordes o nu är den f*n så lik i vilket ljus man än kollar.. jag hade turen att hämta min i fullt solsken, och då syntes det väl, man i skuggan syntes ingenting. Min lack är något djupare än andra "brilliantrot'a" sen en tidigare hellackering då dom antagligen färgat in grunden. Kan ju vara ett tips för dom som funderar på att lacka om bilen.. :) syns på reportage bilderna från knutstorp, den bilden med 4st "is" på rad.. min är näst längst åt höger. --- .. vassast på ön ;) Länk |
|
|
Har hämtat ut bilen äntligen.såg så jävla fint ut när jag såg den första ggn efter omlackningen.Gick runt o kollade den med killen från verkstaden....sen precis innan jag skulle åka därifrån fick jag syn på att dem på verkstaden hade åstadkommit en skada på framskärmen....fan oxå tänkte jag o gick o hämta killen från verkstaden.Dem konstaterade att jag skulle lämna in bilen igen för att dem skulle lacka om hela fram skärmen pga deras klantighet.Sen nu tredje ggn tänkte jag äntligen får jag min pärla klar .....Hämtade bilen gick runt hela bilen o kollade noggrant som fan för att jag kände på mig att de kan vara ngt igen.Så rätt jag hade.....dem som jobbade på lackverkstaden(klantskallarna) hade gjort repor på klarlacken vid dörrarna o bagaget..men det syntes inte bra...man måste se det under dagsljus.....så ska lämna in bilen igen o få det fixat :-( så ett tips till er som lämnar era bilar till verkstaden eller ngn mekaniker kolla noga efter verkstads besöket .....dem tar inte hand om bilarna.... BMW M-POWER |
|
|
En gång när jag skulle hämta bilen efter service påå bmw's verkstad i solna så upptäckte jag olja på sätena. Lera från skorna i bilen mm o sen det här med repor o skit.... Så var noga med era verkstads besök.....(ni som tar verkligen hand om era pärlor) vissa bryr sig mer än andra :-)))) så e det bara BMW M-POWER |
|
|
fy fan aslltså! sitter ju här och blir förbannad när man hör hur dom behandlar bilarna! helt respektlösa är dom! FY FAN säger jag bara.. Lider med dig GINO! MVH / Mille |
|
|
hade också min bil hos dem i Bollmora. De gjorde i stort sett ett bra jobb. Jag hade smällt med ett rådjur så fronten var inte så fin, + att någon idiot hade gjort stora report längs hela ena sidan + bakluckan. Så de var tvugna att lacka om halva bilen. Allt blev bra förutom under listen på bakdörren, där hade färgen runnit ned... var inte så snyggt... Mvh Johan |
|
|
A fan alltså det e för jävligt vad bilarna får utstå på verkstäderna.....dem som jobbar med sådant vet hur det e ..... folk kör runt med bilarna lånar ut dem ....jag vet av egen erfarenhet....har blivit på körd av en dam som hade fått låna av sin man en merca.men bilen var i själva verket en kunds bil för att hennes make var bilmekaniker en ny merca o hon körde på mig med den .....synd om ägaren som får aldrig reda på sådant..... vissa bryr sig mer än andra :-) BMW M-POWER |
|
|
Lack firmor verkar inte kunna få till det så som "robotorna" på bmw fabriken. Klarlacken är mer trögflytande så man ser ofta stora lackskillnader (gjorde iallafall jag). Påkörd för snart ett år sedan när bilen nästan var ny, tycker inte om att vila ögonen på bilen då den är nyvaxad, blir nog nöjd när jag byter bil... |
|
|
Beror lite på vilket försäkringsbolag Du har. Tyvärr så värderar försäkringsbolagen begreppet "nyskick" lite olika. Har du en smälld bil kan vissa bolag kräva att det skall göras så billigt som möjligt, kan innebära beg skärmar etc. Vidare så ser du inte kassa lack arbeten förrän om nått år vilket sällan lackfirmor tar på sig. Har själv köpt en bil som varit fixad i sthlm BMW Tyresö vilket var under all kritik, rostangrepp på dolda ställen typ vikplåt ovanför kofongare, hörn i bakruta mm. Försökt att få den ordnad i min hemstad av BMW men de har inte hjälpt till för 5 öre, ringde deras kundansvarige i sthlm BMW Sweden och de lovade hjälp men fortfarande lika tyst... Har nu ordnat det själv så det är betydligt bättre än skicket jag fick den i. Det här kan ju bero på ortens BMW verkstad som inte direkt är kända för god service. Jag har en kompis som åker BMW som tjänstebil :o) (lyckost). Han byter bil för ca 400.000 vartannat år. Dock köper han sina bilar i 50 mil från min stad (närmaste). |
|
|
Jag vet fan inte om det e så på alla bilmärken eller om det e bara på bmw sådant händer.Men hur som helst så e det jävligt dåligt arbete dem gör på sina verkstäder....dem ser bilarna som skräp.Dem kan behandla dem hur som helst eftersom det inte är deras ... :-( Men en sak e säker fortsätter dem så ... kommer dem att tappa många kunder..skulle jag köpa en ny bil nu e det inte säkert att de blir bmw.Så mycket av deras strul har kostat mig kunde jag fan köpa en beg bil för runt 10.000:- som vinter bil... men men............ Lutar mer år merca (CLK 320) :-))) läcker som fan BMW M-POWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.