|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har beställt ett extraktorgrenrör till min BMW e30 (325) och jag undrar om det bli stor skillnad på bilen. Både körmässigt och effektmässigt. | |
|
Det får du ju veta när du monterar det ;) Att köra...ja det är kul |
|
| Var beställde du den ifrån? | |
| Du lär inte märka nån större skillnad om du inte gjort nåt annat åt motorn. Varför beställde du det? | |
|
Det är ett begagnat i rostfritt. Jag har även fått tag på en racingkam, jag har ett kn-filter i och sen ska ett sportsystem dit (2*45cm) Så det är inte bara den som ska dit. |
|
| Luftmassemätare istället för luftmängdmätare skulle inte vara helt dumt, den där klaffen är en riktig begränsning.. | |
|
->IXer: Luftmängdmätaren? Har du bytt ut den? Mot vad? |
|
|
De tester jag jag hört om visar på att du vinner 10 hk vid optimal mappning om du byter från "klaffen" som är original mot en mindre restriktiv metod. Alternativen är MAP-sensor eller luftmassemätare (MAF). Du kan läsa lite om skillnaderna här: Länk Men du behöver ett programmerbart sprut för att verkligen få någon nytta av grejerna.. |
|
|
2X45cm.......är det avloppsrör i betong? ;o))) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| avgassystem i betong i rejäla dimensioner ger ca 37,5 hästar har jag hört. Detta tack vare att den styva konstruktionen minskar resonansen i rören och skapar en turboduper-effekt. Enda negativa är att bilens vikt ökar med ett halvt ton. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.