AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
5.523

Fartkamera bilder

Sida 2 av 3
Visa användare
747
TCG
540iM E39 6vxl Kompressor
fjalar: Visste inte att du var BMW räv... :)

Lundbytunneln heter den nog.. kan stämma...
Det finns väl inga skyltar som varnar om kameror där?
Jag har bara sett de fula skåpen i tunneln.

Johan B: Trafikmagasinet skaffade fram en blixt som ska efterlikna skåpens så nära som möjligt om inte exakt. Samt att de använde bästa möjliga kamerateknik och samma höjd. Samt att de anlitade ett grafikproffs för att med olika filter försöka få fram någon antydan till reg. nummer.

mvh/Jonas
Sp
507
Speddy
730i V8 -92
Sen kan man ju ge fan i å tvätta bilen... men då får man magsår av annat iställe...

"Tänk vad kompliserat det blir när en sak leder till en annan"
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Lite annan fråga men inne på samma ämne.

finns det möjligtvis någon sida där man kan se bilder från polisens kameraskåp på personer som kör fort men försöker mörka.
Tror det var på trafikmagasinet som en polis stod och berättade att de sett de mest horribla situationer för att folk ska undvika att synas.
SKulle vara kul om det fanns att se själv.

Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
TCG, använde de det mest väsentliga: polariserande filter framför kameran?

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
747
TCG
540iM E39 6vxl Kompressor
Johan B: Jag kommer inte ihåg om de nämnde användning av polariserande filter. De påstod dock att de efterliknade kameraskåpens förutsättningar så långt som möjligt och hade en proffskamera för syftet.

Jag lyckas inte söka med någon framgång efter repotaget på svt's hemsida men det borde väl finnas där.
Ul
105
Ultim8
Ledsen att göra er besviken men jag har numera bara VW Golf
Jag tror inte att kamerorna är uppsatta i första hand för att knäppa fortkörare utan för att skrämma ner medelhastigheten på vissa vägar och områden.
Annars hade man fixat ett undantag mot lagen som säger att områden med kamerorna ska vara utmärkta.
Finns ett direkt samband mellan minskat antal allvarliga olyckor och uppsättning av kameror på dessa vägsträckor.

/Nisse

Sugmotorer suger
fa
255
fabi_no1
Z3 2,8 Coupe -99
de sätter ju upp kameror på de mest olyckdrabbade sträckorna, men man kan ju ändå se vilket skåp den sitter i, och de flyttar aldrig kameran på väg 112 i skåne.

***Älska V8!***
Hur menar du att du ser det?
Skåpen är bara laddade några timmar, sen är filmen slut med dagens utrustning.
Nya modeller är dock aviserade, med digitalkameror och konstant överföring per telelina.

FP
fa
255
fabi_no1
Z3 2,8 Coupe -99
man ser när man kommer i närheten, man kan se om det är en kamera, eller om det är tomt bakom den lilla glasrutan. men det är för nära för att hinna bromsa ner i lagliga hastigheter, men man vet till nästa gång. man får titta noga för att se.

***Älska V8!***
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Folke:

De här nya modellerna du pratade om är du säker på det? Jag vet inte exakt själv men vad jag har hört kunde dom haftd et systemet från början men valde bort det på grund av att de var oroliga för intrång, från, tja hackers antar jag.
Som lade in felaktiga bilder med fel hastighet osv.

Länk
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Mellan Alingsås och Vårgårda står det 5 kameror åt varje håll, väl utmärkta, då satte polisen upp en fartkontroll precis där kamerorna tar slut, dom fick en hel del.

BMW CS #5206
Ekan: hade varit kul om man fick brev hem med bild på sig själv och nån hacker hade lagt till några nollor på hastigheten. Det hade varit värt vartenda öre för att kunna sätta inom glas och ram, hehe.
fabi: Tänkte även på när du skrev "flyttar aldrig kameran" osv?
Numera brukar reflektorn för blixten sitta kvar, så det är yttest svårt att se nåt i det andra hålet, vilket iofs som du säger är för sent ändå. Förr såg man bakre väggen i skåpet på rätt långt håll i hålet för blixten när skåpen var obestyckade.
Ekan: Jo jag är säker, läste det i nån tidning, men det är som sagt ett förslag som skall ältas och provas, ligger nog en bit fram i tiden.

FP
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
boogieelvis: Jo det hade iofs kunnat varaen rolig grej. Maxad BMW idag men blev tagen fast bra ändå för en 325:a att göra 470km/h, hehe

Folke: Ja i så fall stämmer det säkert, jag har ingen bra koll på var jag hörde det med hackers ifrån. fast jag är i alla fall säker på att någon sa det. Men det var säkert 1-2 år sedan och tekniken springer ju iväg snabbt.

Länk
fa
255
fabi_no1
Z3 2,8 Coupe -99
de har inte flyttat kameran på flera månader nu så den borde sitta kvar där, och är den inte där när man kör förbi så sitter den ju i nån annan låda...

***Älska V8!***
K.
151
K.N.
525iA Touring -93
I frankrike har de tagit det hela lite längre och endast kopplat böterna till regskylten. Lite problem verkar de dock ha med alla motorredskap och traktorer som blåser runt i 200+ på motorvägarna...
Allvarligt talat, kan ju inte vara så svårt att göra någon manick som skymmer skylten. Kopla den till dimljuskontakten eller nåt.

Vorsprang dürch Wirkungsgrad.
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Det är ju bara att fälla ner solskyddet så klarar man sig...

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Länk
Visa användare
250
LepriconXL
528i Touring 98
Det någon sade om att sänka farten är ju klokt (alltid står att man blir filmad) Det andra nån sa var ju kepa och glajjer finns ej en chans för blå vita att koppla ihop detta bild med dig (se till att du har keps och glasögon på ett säker ställe) om du får oväntat besök

G-Nig
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Läge att börja bära Burka när man kör bil?

/Johan

Riktiga män kör sedan.
Visa användare
19
Struve
BMV 525i Touring -92
TCG>> Lundbytunneln är skyltad för kameror, åtminstone från Torslanda o Backaplan, vet dock inte hur det är från Eriksbergshållet o Älvsborgsbron då jag normalt inte kör in i tunneln från dessa infarter. Har en kompis som testat att köra för fort där, Låg i 120km/h förbi alla fyra, INEGN blixtrade till.

Sedan kan man förövrigt anpassa sin hastighet efter dom "fina" skyltarna som står efter vägkanterna, visst kör jag för fort men i väl valda situationer.

Mvh Struve

www.struve.se pererik@struve.se
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.