AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
5.522

Fartkamera bilder

Sida 1 av 3
Är det någon som vet om man syns på bilden om man har tonat sidrutorna fram på bilen? (Tonat bak också givetvis)
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Kortet tas genom framrutan, så det kvittar vilken toning du har på sidorna...

-Daniel-
bara all slita bort framplåten så slipper du (troligtvis) böter
om du gillar att köra fort förbi kamrorna

men farbror blå gillar nog inte att du har borta framplåten om du skulle bli stoppad...
-Daniel-
annars har man ju hört om genomskinliga sprayet som enligt trafikmagasinet gör så att inte reg plåten syns på bilden

finns en massa trådar i det ämnet skulle jag tro
Annars finns ju det gamla beprövade sättet anpassa hastigheten efter de där skyltarna som står å skräpar efter vägarna. Funkar i alla lägen, och det kostar inte en krona!

___
Lorem ipsum dolor sit amet ..."
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Eller så ser man till att köra någon annans bil dom gånger man tycker man behöver köra fort förbi kamerorna...
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Lite lustigt med den här fartkameradebatten. De fast monterade kamerorna är väl inget större problem. De står ju på samma ställe dag efter dag, de syns bra, det finns skyltar som i god tid talar om att vägen är kameraövervakad. Med andra ord är de lätta att undvika. Värre är det med polismän som står lite varstans och mäter med laser.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Ja, de skyltar ju till coh med ut vart kamerorna står, bara att gasa på när man passerat den.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Dessvärre men sant är att det finns fartbegränsningar av en andelning och den är nog inte att man ska protestera och köra för fort har jag fått erfara:)
Mvh
Asken
Annars är ju ett alternativ att böja ner solskärmen lagom så att man täcker kameran.
Det är så lätt att man glömmer bort sig när man kör förbi kamrerna. Den där sprayen där vet jag inte den är så mycket att lita på. Är det nån som vet vad dom har för hemsida spray företaget där?
-Daniel-
www.phantomplate.com
www.osynlig.com
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Men det här med att fälla ner solskärmen, gränsar det av så mycket så det itne blir ett godkännt kort.

Vad är det kameran måste få med på bilden för att det ska bli giltigt, är ögonen det enda kravet?

Annars borde väl bara en keps funka i sådana fall

Länk
Visst, kepa och solglasögon kan säkert funka.

FP
Visa användare
747
TCG
540iM E39 6vxl Kompressor
Det är tyvärr inte alltid som kamerorna föregås av skyltar. T.ex. i en tunnel som jag inte kommer ihåg vad den heter här i Gbg. Och fler ställen...
Re
456
Real Power
e28 528i -83
tds power

trafikmagasinet har utrett den där sprayen och den funkar i alla lägen, alla hastigheter, alla vinklar m.m m.m.

Och trafikmagasinet bör ju vara opartiska.

Kolla trafikmagsinets hemsida (svt.se), där kanske det finns info om sprayen.
fj
160
fjalar
Tesla Model 3 LR AWD -19
VW Tiguan TSI DSG -18
TCG: hej din räv! :)

lundbytunneln heter den för övrigt...

-- fjalar
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Det är ju lätt att glömma bort sig på vägar man ofta kör.
Själv hajjar man till när man ser en skylt då vi av ngn anledning är befriade från dessa kameror här i norrort.

/Christofer
Lundbytunneln är skyltad för hastighetsövervakning med fast kamera. Annars får de inte ha uppe några kameror.

Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Gäller bara att komma ihåg att sprayen inte funkar på dom nya skyltarna så att man inte glad i hågen gasa på för fullt med nysprayade EU-skyltar!!

Men dom gammla skyltarna är väll på väg tillbaka??

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Om sprayen fungerar eller ej tvistar de lärde!
Att det ger effekt med vanlig kamera och blixt, stämmer nog!

Men om jag har förstått det hela rätt, kollade inte trafikmagasinet effekten av sprayen under samma förutsättningar som kameraskåpen och polisen arbetar.
Dvs. med polariserande kamerafilter och sedan efterbehandling av bilderna i bildbehandlingsprogram....

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.