|
|
|
|---|---|
|
525i93 Bilen har fungerat perfekt. Idag lyfte jag upp bilen för att byta däck och sedan däck byte vill den inte starta. Det verkar som bensin kommer inte fram. Jag kollade på vänster sida för att se om jag hade skadad bensin ledningar vid lyften men hittade ingenting. Min fråga är om det finns nånting som går på höger sidan bilen som kan skadas vid lyften med domkraft ? Jag behöver akut hjälp med detta. Jag tackar i före hand för allt hjälp det går att fa. | |
|
Bränslefiltret sitter på höger sida framför tanken innanför bakhjulet. Men det skulle ju snarare läckt ut en massa bensin om du skadat filtret. Pumpreläet sitter på höger sida, fast det är ända uppe vid huven i lådan där databoxarna sitter. Kanske hjälper det att knacka på det? Att jag lägger fram denna teori är för att min egen bil vägrade strarta efter att jag parkerat den i uppförsbacke i söndags. Efter fika hos brorsan så startade bilen en timme senare!?!? Jag har funderat på om det kan bero på ett "slappt" relä? |
|
|
Davve, Tack för hjålpen. Jag ska börja med att kontrollera att pump reläet fungerar innan jag börja demontera bränsle pump. |
|
|
David, Jag kontrolerade bränsle pump reläet med ström men allt var ok. Jag tag ut pumpen som sitter in i tanken och kontrolerade funktion igen med ett batteri och motor fungerade helt ok. Längst ner finns det ett "net" bränsle filter och denne var ful med skit. Jag blåste rent och monterade in pumpen igen. Bilen startade vid det samma!!. Jag körde hem och parkerade, några timmer senare skulle jag använda bilen igen och gissa vad som händer?...Det gick inte igång. Jag gungade bilen fran sida till sida och på det viset skakade loss skiten från filter och bilen startade direkt. Imorgon byter jag bränsle filter "net" in i tanken. Hoppas detta hjälper dig att lössa ditt problem. Gud Jul och Gott Nytt År. lalo |
|
|
lalo. Det var intressant information! Vad är "net"? Nät eller? Du får ursäkta om jag inte hajar... Det här nätet sitter alltså i tanken under bränslepumpen? Måste kolla där själv i så fall. Hälsningar David |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.