|
|
|
|---|---|
|
Ville bara göra lite reklam för ett reportage jag skrivit åt sportbilen.se, Länk Gå gärna in och kolla även om det inte handlar om bayerska bilar :)) Jens | |
| Mycket trevligt reportage, att man sen är lite frälst på just Lotus gör inte saken sämre. | |
|
Tack för komplimangen! :) Det verkar inte finnas så många fler Lotus-fans här... Jens |
|
|
En Exige åt mig tack! ;) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Jo. här finns en som nyligen ägt en! Esprit s4-94 Röd med creme skinn. Något nyare än den i repotaget och dessutom med 2.2 l motorn och servo. Vansinnigt kul bil,0-100 på 4.7 s, men jobbig att köra, lite lamborghini karaktär. Bytte till mig min nuvarande skönhet M5 E39 med Lotusen. Nipply |
|
|
Hmmm... Ser att tidigare ägaren till min nuvarande bil också finns på forumet ! Hej på dig Niclas ! Esprit är jä#¤%t skoj, men en hel del "pyssel". Min S4:a är numera så gott som helt isär plockad för att vakna til liv igen i vår i toppskick. |
|
|
Mycket bra repotage! Jag liksom Sörpan kan tänka mig att ha en Lotus Exige att åka på banträffar på sommarhalvåret :) Skulle passa bra i garaget... /Wille |
|
|
Tack Wille! Hmm, en Exige hade inte varit fel men jag måste säga att denna lockar en del också: Länk Liknar 340R en del, Lotus har verkligen en förmåga att bygga unika bilar!! Jens |
|
| Det är lustigt med Lotus, jag minns fortfarande första gången jag såg en Europa ute i verkligheten (räknar inte mässor o. dyl.). Det finns ingen annan bil jag på rak arm kan säga när jag såg första gången. Ungefär som första gången man kysste en tjej, samma sentimentala värde.(?) ;) | |
|
Jodå - Lotusägare finns även på detta forum! Per Esprit V8 Biturbo -96 (1052 tillverkade 1996-2002) |
|
| Var förbi Wendels igår, de hade 3 Elise och 2 gula Esprit inne plus en del äldre modeller (Elite etc.). Riktigt schyssta, skulle definitivt inte tacka nej till en Elise... | |
|
Bra repotage ! Klart att det finns Lotus entusiaster på den här siten (LCCS#986). Dock var min tidigare bil inte en 100%-ig Lotus, utan hade lånade vingar (Isuzu Piazza by Lotus). Såldes för 1½ till en Lotus Europa ägare som ville ha en rolig vinterbil. Har själv under ett antal år sneglat på en Eprit, får se hur länge det tar innan man gör verklighet av det. Mvh. Patric Min(fd.E32)/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.