|
|
|
|---|---|
|
Hej!! Kan någon hjälpa mig att hitta någon sida där man kan få ett steg till steg recept på hur man bygger om kickpanelerna(tror d heter så, d e högtalarn nere vid fötterna) i en e36:a. Jag har sökt här på forumet men inte hittat något. Så om någon kan söka lite o se. Ville gärna ha lite bilder på d. Tack på förhand. //Ville | |
Robsarve |
finns en del på www.nardik.se om hur man bygger |
|
ingen mer som vet någon sida om hur man bygger i en E36 rent allmänt. //Ville |
|
|
Jag gjorde så här i min bil... Plocka bort kicken nere vid fötterna helt. Svarva en baffel till t.ex. en 6,5" och skruva fast den nere vid främre delen av kartfacket på dörrsidan. Vad gäller kartfacket så tog jag en vinkelslip och kapade bort allting på insidan. Därefter sågade/slipade jag till en plexiskiva som passade perfekt i hålet som blir i dörrsidan. Plexiskivan och baffeln plasrade jag ihop med glasfiberspackel. Monterade sedan bort alltihop, sprutspacklade och lackade. Ett mellanreg på ca. 2,5" får du plats med i originaluttaget uppe i dörren. Diskanten har jag plastat in på insidan av backspegeln. Finns många sätt, det är eg. bara att hitta på ngt bra o köra :) Mvh.B. |
|
|
BlueBeemerBoy: Hur djupa är dinna bafflar, är det mdf?? Är du nöjd med ljudet?? Vad är det för märke på ditt kit. Å sen har jag fråga till. Har du någon bas i skuffen, och isåfall har du monterat rör i hatthyllan. Jag vill veta hur mycket det gör med rör, man vill ju gärna inte såga upp allt;). //Ville |
|
|
Det är MDF bafflar, yes. 19 mm tjocka. Är mycket nöjd med ett undantag. Jag ska komplettera kitet till 3-vägs med en DLS 2,5". Kitet är ett DLS MS6 ett kit ur Magnesiumserien. -Kan verkligen rekommendera det. Har bara bra erfarenheter av DLS så jag satsar på att ha allt av märket till i vår. Dls Up och Ur kit ska låta riktigt bra också. En del som tävlar i billjud har ofta dessa kit fast de byter basen till en magnesium bas istället. annars har jag hört många som är nöjda med Amega men där har jag inga erfarenheter. Håller på att bygga bas just nu. Bmw sägs vara väldigt täta mellan bagageutrymmet och kupèn så bäst resultat bör fås genom att rikta in ljudet i kupen. Vet en del som lyckats mycket bra med bandpasslådor... Mvh. B. |
|
|
BlueBeemerBoy: OK, Jag har det "lilla" ljudet så jag har inga hål i mina dörr sidor, så man ska kanske bygga om helt då. //Ville |
|
|
Bara bra om du inte har några hål i dem... -Då kan du ju bestämma själv var du ska göra dem :) |
|
|
Hitta detta foto på en kickpanelen Länk . Jag undrar bara om det "gula" som är som dämpnig i hålet är standard på alla E36:or. Är det bättre eller sämre med detta i? //Ville |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.