|
|
|
|---|---|
BIMMER |
nån som testat att skicka iväg nått till dom? resultat? är dom dyra ? |
|
Jag lämnade in mina fälgar i våras till Lennart Påarp och det blev skit av det hela Redan efter 2-3 dagar så började "kromet" lossna efter 1 månad såg dom helt skabbiga endast 10% "krom" kvar tänkte skicka ner fälgarna igen nu så han får en ny chans så vi få väl se om det blir bättre ja hör av mig på forumet igen när dom är klara och körda ett tag |
|
warbus |
Kolla följande länk: Länk |
|
Dyra? JA det kan man lungt påstå! Speciellt med tanke på vad man får för pengarna. Av EGEN erfarenhet kan jag tipsa er om att hålla er så långt ifrån detta svinet som möjligt. Värre lurendrejare har jag aldrig skådat. Precis som det nämns i länken så flagnar det såfort ytan kommer i kontakt med vattnet. För min del började det flagna när det var dags för däckmontering alltså innan fälgarna ens gick att köra med. 3 ggr försökte han på mina men inte fan blev det bättre för den delen. Lämnar ni trots allt in något där så får ni hemskt gärna passa på att hälsa honom en sak från mig nämligen att han skulle ha rejält med stryk! Misslyckas man så många gånger så borde man återställa fälgarna till det skicket de var innan de lämnades in och betala tillbaka pengarna men icke. Fick inte tillbaka en spänn! Detta var för ca 3 år sedan dvs precis i början men det verkar inte bättre nu. Tror ni inte mig så kan ni ju ställa er frågan varför biltillverkarna inte använder sig av denna metoden om den nu är så bra! Mvh Carsten |
|
Psycotic |
Tja. Skulle nog inte skicka nånting dit efter de jag läste på zatzy:s hemsida..... |
|
På Zatzy är det ofta mycket otrovärdigt struntprat men vad som står där ang Silverfinish.nu kan jag intyga stämmer till 100%!!! Mvh Carsten |
|
|
Jag skrev till gubben och frågade hur han kunde bedriva firman när kvaliten var så dålig, han svarade så här: Metoden idag är en helt annan än när jag började på Fälgfixarna. Jag med många andra i hela europa blev lurade när vi började med metoden. År 2000 kom jag på en helt ny metod. Jag gjorde själv en blandning på grundlacken och fick 100% vidhäftning på silvret. Nu har jag förbättrat den ytterligare och kan använda vilken klarlack som helst. Priset är 1000:- /fälg Mvh Ingo E39 nu med 17" vinterdäck. |
|
|
Till mig berättade han att det hade kommit några kostymgubbar från Mercedes i Tyskland för att eventuellt komma överrens om att han skulle kroma till dem. Till Mercedes alltså. Jo visst, snart ska han väl sälja kött till McDonalds också! Detta är ingen form av smutskastning men har man själv blivit så pass lurad kan man gott avråda andra från att göra samma misstag. Gubben är en skitsnackare men känner ni att ni har alldeles för mycket pengar över för att inte tala om tid och huvudbry, så lämna in era fälgar där. Men det lilla minsta ni berättar om att det blev dåligt så kommer jag att svara "Vad var det jag sa!". Ingen ersättning fick jag för de 3 gångerna jag fick köra de 6-7 milen enkel resa för att lämna skiten och hämta det på nytt igen! Under all kritik. Lämna hellre in era fälgar till Fälgfixarna och få de polerade. Betydligt mer riskfritt. Tack för ordet. Mvh Carsten |
|
|
Hej. Inte för att jag är så jätteinsatt, men är det inte en annan kille som äger/bedriver firman idag? /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Ja försvarar INTE gubben måste jag förtydliga, eftersom min kompis vart lika lurad han för 2 år sedan. Han stämde gubben! Men det här e vad han svarade på mailet. Hummm... hur kan företaget gå runt när han får göra om allt? Matrealet måste ju kosta. Mvh Ingo E39 nu med 17" vinterdäck. |
|
|
Bumper: Nej det är samma Lennart nu som då. Däremot så befann sig denna "specialiteten" inom Fälgfixarna men han jobbar inte där längre och har därför startat upp Silverfinish som ett eget företag. Citat "-Detta ska och har inget med fälgfixning, målning och reperation att göra!" Ingo: Menade inte alls att du försvarade honom. Jag ville bara förtydliga så att inga flera trevliga BMW-ägare blir lurade. Visserligen körde jag VW när detta inträffade så man förtjänade det kanske??? =) Skämt åsido, frågan är om materialet är så dyrt. Tänk dig ändå 4000:- för ett gäng fälgar. När jag lämnade in mina så fick jag vänta bra länge för att så många andra var före. Säg att han kromar, eller vad han nu pysslar med egentligen, fälgar till 2 kunder/dag dvs 8 st fälgar. Det är 8 fälgar x 20 dagar i månaden kan vi säga och det blir alltså 160.000:-. Oavsett hur mycket kostnader i form av lokalhyra osv han har så är det ingen dålig månadslön. Säg att efterfrågan är på detta vis under 4 mån runt sommaren. Ja då kan ni säkert lista ut att han har råd att göra om det flera gånger och rulla tummarna över hösten/vintern och våren. Själv tycker jag det borde kallas Superfuskis.nu Mvh Carsten |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.