|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
Tony-Avesta |
Jag måste komma med en liten rättelse, innan C5-Rickard sliter öronen av mig :-) Jag surrade ju en bir upp om att min Sierra höll undan i styvt 120 m innan C5'an brakade om. Nu upplyste mig Rickard om att jag borde ha en repa i datorn där han kört 0-100 på 4,83 s. Detta mätt med min Vericom, han har garanterat kört snabbare unde sina besök på strippen då det greppar lite bättre där. Hur som helst, jag hittade denna repa efter lite letande. Det visade sig att just i den repan, jämfört med min hittills bästa 0-200 i vilken min bästa 0-100 inträffade. Så låg Sierran 0,6 m med kofångaren före C5'an nos när C5'an nådde 100. Vi var ruskigt jämna hela vägen upp till 100 sen seglar C5'a ifrån rejält. Jämför vi våra bästa 0-200 mätt med Vericom, så är det som jag skrev tidigare. C5 når 100 på 4,99 (då är Sierran 3,3 m före) och Sierran på 5,38. Sierran håller sig före i 121 m sen är det morsning och good bye. Ärligt talat är det nog inte bra med riktiga mätgrunkor, man får för mycket spännande att grunna på och drabbas lätt av håravfall.... :-) 0,6 m före, det är fetpisk det.... *S* MVH Tony Länk |
|
Är benägen att hålla med johann och bayerischemotor. |
|
| Johann: Har du utväxlingsförhållandena på M3:an? | |
|
Bjoerck Sluväxel 3,62 1:an: 4,23 2:an: 2,52 3:an 1,67 4:an 1,22 5:an 1,00 6:an 0,828 Däcksdimension bak 255/10ZR18 |
|
Tony-Avesta |
255/10ZR18 Det lät en aning märkligt, eller har jag inte hängt med i däckutvecklingen på sistone, finns det alltså 10-profil?? MVH Tony Länk |
| Johann: 255/40ZR18? | |
| Ojdå, ja 40 skall det vara. :o | |
| Johann: Vid vilket varvtal träder övervarvningsskyddet in? | |
|
8000. |
|
| Vad ligger det på normalt? | |
| 8000 och alla uppgifter gäller original. | |
| Johann: Ytterligare en fråga: Vad betyder Pnenn och Pmot som finns angivet vid den vackra effektkurva du länkade till? | |
| Vet faktiskt inte. | |
| Okej, men vet du vid vilken varvtal mätningarna avbröts? Dippar verkligen effekten så kraftigt efter 7400 rpm som diagramet gör gällande eller avbröts helt enkelt mätningarna strax efter Pmax? | |
|
Jag har ställt mig den frågan själv. Jag tror det avbröts efter Pmax. Enligt BMW ligger maxeffekten vid 7900 så det är lite märkligt. |
|
| Ja, det ser liote skumt ut de sista 500 rpm:n. Antagligen har de brutit vid Pmax. | |
| En annan teori skulle kunna vara fartspärren med Pnenn eller PMot var väl vid 7700. | |
| Pmot = P motor = effekt motor | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.