|
|
|
|---|---|
|
Hej! jag har en bmw e32 730ia (v8).Vill gärna ha restvärme i den,någon som vet hur man fixar det och vad det kostar? Mvh Peter | |
|
Restvärme har du redan nu till viss del (rastväme). Är motorn varmkörd och du slår av den så fortsätter vämepaketet att leverera värme så länge tändning samt fläkt är aktiverade. Sen finns det en annan typ som sitter i tex. E38 som man via en knapp på klimapanelen aktiverar. Är det den funktionen som du funderar på så går det inte? Mvh. Patric Min(fd.E32)/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
|
Hej! Har en e32 med stora klimaten, men har ingen knapp.Drar det mycket på batteriet om låter den gå efter man har stängt av motorn?Finns det något som man kan eftermontera så att man får restvärme? Mvh Peter |
|
|
Hej! Har en e32 med stora klimaten, men har ingen knapp.Drar det mycket på batteriet om låter den gå efter man har stängt av motorn?Finns det något som man kan eftermontera så att man får restvärme? Mvh Peter |
|
| Restvärme är skönt. Den stora nackdelen är att den stjäl motorvärme vilket leder till fler onödiga kallstarter. Vet inte om det var anlendningen till att BMW valde att slopa finessen. | |
sebbe_bmw |
bjoerck: Visst är det underbart med restvärme! Men har verkligen BMW slutat med detta? På 528an jag hade för några år sedan så stod det REST på en knapp men på 540 står det MAX* (MAX AC) men när bilen är avstängd så är knappen till för restvärmen! Sebbe |
|
Hej! BMW har inte slopat den finessen, vi får den i vår nya femma, med utökat klimat anläggnig :) mvh Simon |
|
|
Det är latentvärmare som BMW slutat med, ej att förväxla med restvärmefunktionen. Länk Udo Dirkelsniff |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.