AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
928

535ia -89 Mil/värde?

Med risk för kommentarer som "sök tidigare länk" osv. så kastar jag ut en fråga om man vågar byta till sig en 535'a som gått 29.000 mil?? Är det onödigt långt??
Bytesvärde hamnar på 27.000:- för den.. Är det för mkt?
Det är en hel del nya delar på den, såsom kamaxel/vippor, fjädrar/stötdämpare, några däck, vindruta, batteri.. alufälgar till både s+vdäck.. men samtidigt så behöver ac'n (ecc??) fyllas och det finns lite rost nedkant en dörr o skärm.. tror inte det är taklucka heller.. Nybes + nyskattad dock.
Polarens 535:a har rullat runt 30', och den är hur fräsch som helst. Så med rätt underhåll är milen inga problem.

____
Reach the door with a breath and a scream.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Risken finns väl att milmätaren stannat på 29996 för tio år sedan ;) ,annars så är det väl bra att kammen + vippor är bytt hur som helst.
27' är väl ok om bilen är bra i övrigt,trist iofs med rosten och att takluckan saknas är aldrig bra på en BMW..

Kolla upp mätaren,står den på "exakt" 29000mil eller är det som jag skrev tidigare?
Problem på 88:or och en del 89:or också angående stopp av mätare vid miltalet 29996....

Mvh Janne.
Det där med mätaren var en nyhet för mig.. inte sett nån tråd om det. Ska ha ögonen på det.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Verkar vettigt. Är den bara servad ordenligt så är det biff!
Om den har stannat så kan du ju kolla på sista besiktningsprotokollet hur långt den hade gått då. Min mätare hade stannat när jag köpte min bil, och för ett år sen hade den gått 29700 mil. Så jag har ingen aning om hur långt min gått nu :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.