AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.345

Värt att omlackera en 320A -77?

Th
361
Thomas M
MB GLE 350de Coupe -21
BMW i3 94Ah REX -17
VW CrossCaddy 4M -14
MB Sprinter 311cdi 4x4 -05
Multicar M26 4x4 -96
Har en 320 Automatic från -77 som jag vinterpysslar med.
1 ägare innan mig, fjordblå, 8800mil, alla kvitton, besiktningspapper osv. Nyskick inuti och mekaniskt, dock är lacken dålig på vissa ställen.

Fråga: Är det värt att lacka om den i originalfärg? (ägaren innan har bättrat på den men med dåligt resultat)

Vad har en sådan bil för värde idag?
Idag är nog bilens värde så lågt det kan bli, dessvärre: 5-10 000:- max. Om du gör en seriös rostlagning, rostskyddning och omlack och fortsätter att vårda bilen så som den förtjänar så kommer den stiga i värde ju äldre den blir, det är jag övertygad om! Fina original E21 finns det INTE många av!

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Jag vill nog sätta bilen lite högre än vad Kalle gör, med tanke på det ovanligt låga miltalet. Jag har sett några sådana tillsalu, för ca 25000:- (vet ej vad dom gått för) Men om du vill ha den som hobbybil så tycker jag att det är värt att lägga en omlackering på bilen.
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
70-talare över lag börjar komma som entusiastbilar nu. Tidiga Volvo 240 pedantrenoveras, för lågmilade ex i mycket fint orenoverat skick begärs 40kkr. E21:an har ju sina anhängare, förutom dom som är intresserade av nyare nostalgi. Så, satsa pengarna på en seriös omlack, strikt orginal. Kanske inget du har igen vid försäljning i övermorgon, men du får en yttest fin bil som kommer beundras.

Sex på alla fyra, roligast så!
Som många lite äldre bilar: som bil betraktat: 5000:-
som framtida samlarobjekt för fin körning på söndagar 15-25000:-
Fint med låga mil som kanske även kan styrkas med kvitton och bok??

Så bollen är ju din, skall du ha "finbil" eller en bil??

MEN synd om du använder en sån fin bil till åkbil, sälj den då t.ex. här och köp en sumpig E28/E30 att åka med ELLER lägg ned tid och pengar på ett proffsjobb och njut av kommentarerna när du åker på BMW träffar eller till glasskiosken på sommarsöndagar

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Th
361
Thomas M
MB GLE 350de Coupe -21
BMW i3 94Ah REX -17
VW CrossCaddy 4M -14
Multicar M26 4x4 -96
Det skall garanterat bli en finbil! Åkbilen är ju 730:ian.
Alla kvitton, besiktningspapper samt original instuktionsböcker, ifylld servicebok finns kvar, t.o.m. första ägarbeviset! Roligt att åka in till BMW och be om en 9000-mila service på en så gammal bil =).

Bilen har aldrig varit rökt i, inga barn eller djur. Som ny. Färgbättringar är gjorda runt bägga bakre fönster samt under ena baklampan, annars är även lacken som ny.

Kan väl inte kosta så mkt att lacka om den? "Förlorar" den nåt värde om det ej är originallack? (färgen skall vara densamma)
Förlora något på att det inte är originallack på bilen pengamässigt lär du inte göra innan bilen är 50 år gammal.

____
Reach the door with a breath and a scream.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Orenoverat fint originalskick, verkar vara nått som också står högt i aktning trots att det kan ingå mindre skavanker.
Jag skulle nog satsa på att lacka där det behövs och spara resten av originallacken om den är fin. Gäller bara att hitta en duktig lackare som inte bara är lackerar utan lite konstnär också, så motivationen finns att fått till rätt nyans och inte ger upp utan ett perfekt resultat.

///MVH Hasso
Länk
Jo
193
Johan.L
320iA -04 Titansilver
Thomas M, om du lämnar in bilen på 9000-milaservice, se då till att de inte häller helsyntetisk olja i den, tror inte det är så lämpligt, många verkstäder häller i samma olja, oavsett bil. För övrigt håller jag med vissa övriga här ovan, LACKA OM! :)
Th
361
Thomas M
MB GLE 350de Coupe -21
BMW i3 94Ah REX -17
VW CrossCaddy 4M -14
Multicar M26 4x4 -96
Lutar åt en omlackering fast på de detaljer som är dåliga.

Johan.L; Tack för tipset om oljan!
Pi
12
Pinochio
320-77 Automat
Fan va kul om du läser detta Thomas m du sålde bilen till henrik leinonen o nu har jag fått tag i den. En fråga till dig har den alltid vart lika svårstartad när det är kallt ute. Förra ägaren använde värmepistol innan start värmde på förgasaren en halvtimme det har man ju inte tid med direkt. Nu ska bilen få en riktigt fin lack till sommaren mätarställning ca 9700.

It´s not what you drive It´s how you drive it
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Lacka bara de delar som behövs. Och som hasso säger, få tag i en lackerare som kan fixa fram exakt rätt nyans
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.