AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
885

Fråga. Krånglande hydraulik i bagageluckan.

Be
6
BengtAnders
328 Cab Individual -97
740 iA - 96
Jag år på gång och ska köpa en BMW E38 med krånglande hydraulik i bagageluckan. Jag undrar nu om någon vet något om denna typen av fel?

- Brukar hydrauliken krångla och i så fall vad är det som krånglar?
- Går det att ersätta hydraliken med en vanlig gasdämpare, som redan sitter på höger sida?

Tacksam för tips!

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Hur beter den sig ? Går den ryckigt samt låter konstigt (kavitations ljud från hydrauliken). Troligtvis så har den samma problem som jag har på min, dvs. dåligt med olja i systemet och pumpen suger därmed luft.
BMW har en sk. repsats för 228:- + moms. Går säkert att hänga dit en vanlig gasdämpare men testa att fylla på med lite olja först.
Saxat ur gästboken på 7-serie klubbens sida Länk

" Jodå, när jag fick hem bilen gick luckan precis som den ville. Ibland smärtfritt, ibland inte alls. Ibland öppnade den sig halvvägs, men gick inte att stänga osv. MYCKET irriterande. såpass att jag helt sonika kopplade loss hydraulkolven och elkontakten ett tag.. Sedan letade jag på något som heter "reparationssats" på BMW. Där ingick olja, packningar och ny påfyllningsbult. EFter att ha fyllt på och bytt packningar har den gått klockrent. Inte ett fel. Som grädde på moset kostade repsatsen typ 228 pix plus moms. Nästan gratis alltså.. Jag har inte BMW-artnr, men på Carlsson Bil (BMW i Örebro) heter den 51248236504. Kolla med dem!

Mvh. Patric

Min(fd.E32)/38:a
Länk
BMWCS #4598
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.