|
|
|
|---|---|
D-diddy |
Hej, jag har upptäkt att det kvittrar lite om remmen till generatorn när man kör med elstolar, bakrutevärme och halvljus samtidigt. kan man spänna remmen eller är det sk. självjusterande spännrulle? Jag har provat med remspray men det började kvittra igen på tomgång redan efter en vecka. David. bilen är en 328 -99 (e 36) |
|
Självjusterande... Har samma problem själv att det kvittrar lite på tomgång så det blir byte inom snar framtid för min del. Tråkit som fan och stå vid övergångställe/rödljus och alla som går förbi tittar konstigt på bilen som låter som en kanariefågel... Gött att köra BMW BMWCS #05472 Länk |
|
D-diddy |
ja visst känns det exclusivt. David |
|
Dom brukar kunna låta efter ca 15.000mil jag bytte på min 540iA efter 14k mil och då blev det tyst..... Mvh Asken |
|
|
"Kvittrar" det mer på era bilar när det är kallt? Och på laga varv när man ger gas? Min 518i E34 vill leka fågel ibland... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
D-diddy |
erik w. Ja precis så är det. mer när det är kallt och vid låga varv. David |
|
Tack för svaret, då blir det till att byta... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.