AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.481

Vilken värmare ska man välja

nitram
Vilken typ av värmare ska jag välja till X5 3.0i
1. Bensin eller el?
2. Vad har ni för erfarenheter och råd?
3. Ska man göra det på BMW verkstad eller? Gärna tips inom Stockholms området.

FRYSER!!!
Det beror på hur stor plånbok du har.
El kostar nästan ingenting men då måste du ha tillgång till ett motorvärmaruttag på alla ställen som du parkerar på.
Bensin fungerar alltid överallt men kostar runt 15,000 kr
Det beror på hur stor plånbok du har.
El kostar nästan ingenting men då måste du ha tillgång till ett motorvärmaruttag på alla ställen som du parkerar på.
Bensin fungerar alltid överallt men kostar runt 15,000 kr
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Hej...Har el värmare i min bil och det funkar helt perfekt 2 tim innan man åker på morgonen så är bilen varm och go inuti samt motorn går lugnt...Satte in mitt själv och jag betalade 1300kr för Calix miniplugg till min bil komplett...mvh dutta

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
1. Bensin, om ekonomin tillåter.
2. Mycket goda(slippa skrapa hela vintern!)
3. Engstrand Bil&Motor i Bromma 08800449 monterat i mina 3 senaste BMWs.
Komplettera gärna emd en defa miniplugg laddare.
nitram
Asken,
Tack
1. Vet du vad man får man betala för en bensinvärmare med installation?
2. Låter bra, läste nånstans att det finns rätt så mycket finesser tex fjärrstart, mobilstart, ventilation via fjärr(för sommarvärmen) vad vet ni om detta?
3. Blir det en snygg installation nån panel inne i bilen? Varför inte installera hos BMW? Är det olika märken hos Engstrand resp. BMW?

BÖRJAR TINA!
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Asken: Mitt batteri blir tomt när jag kör parkeringsvärme. Nåt tips, som är lite enklare än att köra dubbla batterier?

Mvh
Hosse

"anklagar norrmännen för alla stavfeil"
Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Martin spegelvänt:
1. från 15k och uppåt?
2. Ja det finns det läs i krutis dagbok i galleriet samt kika på sök funktionen, finns mycket beskrivet där. www.webasto.de har en del med. Fjärrstart kan ske via fjärrkontroll eller via minicall om man eftermonterar. Fjärrventilation är en separat monterad grej från fabrik man styr via färddatorn.
3. Det absolut snyggaste man kan göra i E39an är att försänka tiduret i askkoppen. Be Engstrands dra fram kablar dit och snacka med t e x hellströms ww.hellstroms.com de ordnar till en baklitbit och sätter dit sen vips så är tiduret borta. Minicallen har en nackdel dom har höjt priset till 5 kr gången/ användning... Varför gå till BMW när BMW lämnar det till engstrands?:) Båda använder webasto....
Hosse: se svar...
nitram
Asken,
Tackar för tipsen, men
3. Hur blir det i en X5, E53, jag ska byta till en sån.

Nu börjar jag få kläm på det här!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Länk Värmare kan man flytta med sig från bil til bil om dom är eftermonterade. Kostar ett par kkr.
Asken
nitram
Tack Asken,
Jag vag var inne på www.hellstroms.com dom verkar ju seriösa. Vad har ni för erfarenheter av Jakobsbergs resp. Bromma verkstaden?
Såg också att dom sålde Next Base skärmar med innbyggd DVD spelare för 5995kr. Är det någon som vet om dom är bra? Det kanske är ett alternativ till BMW-orginal som väl kostar ca 20tkr till X5:an.

Martin
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
du ska inte tro attdu får värmaren fryttad för 2000 kr. Du kan räkna med att en nyinstallation kostar minst 5000 kr. Om du sedan skall få den urmonterad och sedan installerad och inkludera en del förbrukningsmaterial så kan du nog räkna med mellan 6000-7000kr!

Mvh, Steaman

Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
nitram: Nextbase skärmar kan du få mycke billigare andra platser. Säljer bla för 3500 NOK vissa platser här.

Mvh
Hosse

"anklagar norrmännen för alla stavfeil"
Länk
nitram
Hosse,
Jag sökte lite och hittade Nextbase skärm hos komplett för 3585 SKR.
Länk
Vet du nåt om dessa?

Martin
nitram
Asken,

Jag blandade visst ihop firmorna lite, men nu är allt löst. Var hos Hellströms och kollade på Next Base-DVD verkar helt okej samt köpte mobilhållare, dom verkar helsjyssta. Har även ringt Engstrands som tar 17500 för att montera en bensinvärmare, 21000 om man vill ha fjärrstyrning. Flytta mellan bilar kostar ca 5000. Så det blir nog en fjärrstyrd med dolt tidur, kanske i handskfacket eller på vänster sidan om ratten en bit ner.
I vilket fall tack för hjälpen och God Jul.

Martin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.