|
|
|
|---|---|
|
Tja! vet att den frågan vart uppe förut men det var ett tag sen och jag undrar om nu om det är några som köpt CDA box och testat den.. vill höra vad ni tycker och om den rekomenderas! | |
|
Är det verkligen ingen här som har en CDA box som kan ge mig feedback????? |
|
|
Hejsan. Jag har ingen själv ÄN..men ja vet en kille som har de på sin M3 3.2. Och han e mycket nöjd..Och de är ett häftigt ljud..annorlunda..nästan lite turbo aktigt... ///M3 |
|
|
Låter ju kanon!!! undrar om det ger nån effekt ökning..??? |
|
|
Nja...de SKA göra 5hk..men vet ej om de gör det men...kanske..1eller 2hk...mest för ljudets skull... ///M3 |
|
|
Och för kolfibern i motorummet.. =) --- Mvh. Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!" www.robban.org - Snart färdig! |
|
|
ja..precis..de e ju jäävligt snyggt...hade ja haft mer money bara så hade tt stort kolfiberinsug varit det givna... ///M3 |
|
|
Länk Nån som tror på dessa siffror? En M3 3.0 ska fått 18 hk.. |
|
|
Hittade även denna sida! Länk "The CDA filtering system is composed of a cylindrical carbon air box containing a washable filtering element. Substituting the original air box with our CDA, cold air is directly channeled through an internal airflow deflector to the filter and drawn into the engine with a very small pressure drop (patented system). BMC has dyno testing to prove that in an E36 BMW M3 the CDA produced an 18 HP gain over the stock paper filter!!!" |
|
|
BARA kolfiberinsug ger INTE 18hk..de kan ja lova. Körde en med bara kolfiberinsug och den gick inte bättre än orginal..men lät gott. Ska de verkligen göra effekt så e nog andra kammar dubbla chip och ett sportsystem att föredra..då gör de upp emot 30-40hk.. ///M3 |
|
|
Det känns som att en CDA-box kan göra ganska mycket om man mäter på "rätt" sätt. Avsikten med CDA-box är ju att man skall kunna trycka in luften genom luftfiltret och in i insuget (kallat raggarturbo) med hjälp av fartvinden. D.v.s. om man kör under 100 km/h gör det säkerligen varken från eller till, men över 100 km/h kanske man kan få en och annan hästkraft, självklart förutsatt att man har inloppet öppet och inte bakom någon plast- eller plåtbit. Håller just nu på att bygga mig en egen CDA-box där inloppet ersätter ena helljuslampan. |
|
|
ofan.... ska du köra utan helljus? ;) |
|
| Tydligen bara skit den där CDA boxen!!! | |
|
Jag tror inte att det är skit.... den ger nog som Haglund2306 säger en del i högre hastigheter.... men annars så är det bara "eyecandy". |
|
| Jasså..?? men man ska tydligen inte få nåt coolt ljud heller med dom..=( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.