AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
630

Lite värme i kupen,imiga rutor!

DanneR
Bmw 525i -93.A ( Bli med AC )

har problem med värmen. De kommer endast (lite) värme under rutan fram och imiga rutor bilr de, (kalt som f*a NU NÄR DE ÄR KALT)

ja hör att fläkten funkar, men inget kommer uttan bara lite under rutan fram( som om de vore täpt), luft motstondet går men de är som om 3.an går på fyrans varv och så vidare, ett till problem med det. Idag byte ja Termostaten men de hjälpte inget? den Nedre kylar slangen är sval medans den övre är varm fel där med eller?

ja har hör något om kupe filttret, är de det som är felet? Vad sister de någon stan på min bil om ja har de?

Men att allt de ja har skrivet (är de en gemensam sak, eller allt till olicka fel på olicka saker och ting?

behöver hjälp snabt av dem som kan .. gärna seriösa svar!

Man måste ju ha värme om de är kallt utttte!

Daniel
kn
310
knudi
535i -92
nedrekylarslangen är ju alltid svalare än den övre eftersom det är avkylt vatten i den.

/Steffee
Bu
28
Bulten
520i-09 (manuell) Övningskörningsbil.
520d-15
Det är kupe filtret.
På 520 sitter det bakom mittkonsolen i 7 serien under motorhuven.
Se mekatips hur man byter på 5 serien. Kan vara samma för dig.
Min fläkt blev det full orkan i när jag bytte kupefilter set var svart som natten. Skall bytas på service 2 men görs sällan
Bu
28
Bulten
520d-15
Det är kupe filtret.
Min fläkt blev det full orkan i när jag bytte kupefilter set var svart som natten. Skall bytas på service 2 men görs sällan

Bu
28
Bulten
520d-15
Det är kupe filtret.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.