AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.317

Har jag larm eller atrapp

-BeeMWe-
På min 520 sitter det en röd diod i det stora luftutsläppet på instrumentbrädan. När jag låser bilen i dead lock så börjar den blinka som ett larm för att sedan gå över till att lysa hela tiden.

Är det en atrapp eller riktigt larm? Jag har inte fått någon nyckel till larmet iaf. Går några sladdar från batteriet till något så det kanske är ett riktigt larm...
JS
304
JSR
BMW 2002 -73
BMW 750iA -92
BMW M5 -92

det är ett rikitgt tror jag har för mig att bmw larmen ser ut så på e34

/JSR
-BeeMWe-
Åfan ska bli intressant att se hur jag stänger av det om det utlöses ^^
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Blinkar den de tio först sekunderna är det någon krets som indikerar fel. Vanligast är att larmslingarn på originalradion är bruten, om man har bytt ut den.
Vanligt är också att kontakten på batteriet under baksätet är borta.

I instruktionsboken står det mer om larmet, börja med att läsa där.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
-BeeMWe-
Men det är inte brukligt då alltså om det blinkar?
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
På de tidiga årgångarna av E32/E34 skall larmet lysa konstant om det är aktiverat. Blink i början indikerar något fel.

Som sagt, detta står i instruktionsboken.

Erik

___
-BeeMWe-
Hittade inget om blinkningen iaf. Saknar iaf dosan, om någon har en sådan liggandes så hör av er.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Läs detta inlägget om fjärren: Länk

Erik

___
-BeeMWe-
Enda förklaringen de gav var att handsfacket inte var låst, kanske är så enkelt.
-BeeMWe-
Det var inte handsfacket, får kolla upp kablarna du snacka om.
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Erikw> Vad har du fått den infon ifrån? Vad jag vet och som det står i instruktionsboken så ska larmindikeringen blinka i 10 sek för att sedan övergå till fast sken. DÅ är allt som det ska. Om den däremot fortsätter att blinka efter det, ja då är det ngt som är fel, händer mig ibland och då får man dra till bakluckan en extra gång eller stänga ngn dörr en gång till.

*BAWORAK*
Nu vet inte jag vad det är för larm ni pratar om om det är BMW's orginal eller ett annat, men jag har Defa och när jag slår på larmet så lyser dioden fast i 10 sek typ, sen övergår den till blink när larmet är aktiverat.

Jag hade en Ford -92 förrut med orginallarm, där aktiverade jag larmet som BeeMWe beskriver, med nyckeln i låset. Samma sak där, dioden lös i 10 sek sen övergick den till blink för att indikera att det var aktiverat. Om lamet löstes ut var det bara att låsa upp bilen så stängde man av det.
moose: BMW originallarm på äldre E32/E34 lyser konstant när det är aktiverat.

____
Reach the door with a breath and a scream.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Vi har pratat originallarm hela tiden, så vitt jag har förstått. Funktionen på originallarmet gjordes om på 1993 år modell, men jag hänvisar till det tidiga modellerna.

Läs denna sidan: Länk som är från instruktionsboken till E32 1989. Där står som jag säger, att dioden i ventilatonsgallret skall lysa med fast sken med en gång, blinkar den de 10 första är det något som är fel.

På senare modeller är funktionen att är något fel, så blinkar larmet snabbare de 10 första sekunderna innan övergår det till långsammare blink. Är allt som det ska, skall larmet blinka långsamt direkt.

Erik

___
Lite OT, men det finns en hel E32 manual på engelska på sidan som Erikw länkade till. Många här har nog bara på tyska skulle jag tro...

____
Reach the door with a breath and a scream.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.