AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.008

Felsökning var?

Reven
Vart kan man felsöka bilen i tyresöområdet (sthlm).
billigt och inga väntetider?
vad kostar en felsökning ungefär?

///Mvh jocke
Va har du för problem då?Tipsen e gratis här...:-)

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Rent generellt kan man säga att en felsökning i de flesta fall blir för dyr. Verkstaden ser ofta en chans att ta betalt för onödig felsökning.

Men som Dawwe säger, här är det gratis.
Berätta lite om dina problem, vad som händer och vad som inte händer med bilen. Vad tror du har hänt?

/Anton
Reven
jo det är såhär, ska försöka skriva lite kort hur allt ligger till.
jag har bytt kamaxel till en vassare (vet ej grader) och nya vippor. har bytt fördelarlock, rotor och tändkablar. vakumslangar är nya.
nu till det smaskiga problemet! den går på 5 cylindrar men på högre varv går den på alla 6!? en del har sagt att det ska vara så med lite vassare kamaxel men det verkar väldigt konstigt för den går ändå inte bra när den går på alla. den gick bättre när jag hämtade den med sliten kam=)

kan det vara en sån enkel sak att någon vakumslang är felkopplad? om någon har ett kopplingsschema att skicka så tar jag gärna emot ett sådant!

hoppas ni har några heta tips.
Reven
upp.
Att en vakumslang skulle vara felkopplad låter inte troligt, de borde väl inte såverka en cylider åt gången?

Är tändningen rätt ställd?

Är ventilerna hela och täta på den cylider som inte tänder?

Har du ett bra komp. värde på den som inte tänder?

Kommer det nog med bensin till den cylinder som inte tänder?

Fungerar styrboxen som den ska, dvs. ger den signal till spridaren att den ska öppna på alla 6 burkar? Är spridaren hel?

Mvh Carl.
Att en vakumslang skulle vara felkopplad låter inte troligt, de borde väl inte såverka en cylider åt gången?

Är tändningen rätt ställd?

Är ventilerna hela och täta på den cylider som inte tänder?

Har du ett bra komp. värde på den som inte tänder?

Kommer det nog med bensin till den cylinder som inte tänder?

Fungerar styrboxen som den ska, dvs. ger den signal till spridaren att den ska öppna på alla 6 burkar? Är spridaren hel?

Mvh Carl.
Hoppsan!
Reven
hur kollar man om spridarna är hela?
tändningen har jag kollat på men et går inte att vrida fördelaren mer.... då går det inte att skruva fast för det kommer en grej ivägen.
komp bra, ventil tät, stryboxen ska funka.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.