|
|
|
|---|---|
|
jag har fälgar som är lackade silvermet i "navet" men är polerade me klarlack på djupet går det köra utan klarlack på "djupet" utan att det blir lättrepigt eller ska ja lägga på ny klarlack gick skitbra att ta bort den gamla klarlacken med nått som heter löser, miljövänligt lustigt nog finns i färgaffärer men den var skitdyr över 300 spänn för en liter man kanske kan ta atf-olja i stället den löser lacken hyfsat bra.....hmmm spillde lite på min framskärm mvh matte | |
|
du bör nog ha på ny klarlack annars kommer dom nog ärga som bara den!! Mvh Henrik |
|
|
Jag kör utan klarlack på ytterfälgbanan. Man får polera ofta, men det funkar bra. Det blir en helt annan glans utan klarlack... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| -> Jeppe: Hur ofta då? Jag funderar nämligen själv på att högglanspolera mina fälgbanor. | |
bMwE36 |
Kör utan klarlack! själv har jag kört både med o utan, och problemet med är att lacken har svårt att fästa ordentligt på en sån blank yta! Vad gäller poleringen är det inte så farligt, lägg på nåt bra vax så håller det länge... gå sedan på med autosol 4-5 gånger på en säsong. |
|
Jag polerar varje gång jag tvättar bilen, ca en gång i veckan, lite oftare vid behov... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.