AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
797

Import av bmw 328 95-97

Funderar på att importera en 328 coupe årsmodell 95-97 men frågan är om man känner så mycket på att importera den jämfört med att köpa en i sverige? hade isåfall tänkt att anlita en firma. någon som vet någon bra i gbg trakten?
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Nja, vet inte om det lönar sig så där mycket att importera om du inte gör det själv och köper en privat på plats i tyskland. Jag köpte för 4v sedan min 328-T/ 97 från en privatperson i Köln trakten (Kerpen;) Och om man tittar på vad de (lägsta) står i pris på privatannonser har hemma, så "tjänade" jag ca 20-25000:- på det hela när bilen stod med svenska skyltar. Då fick jag en bil i mkt. bra skick med känd och verifierad historik.
Du kan ju själv räkna ut vad en mellanhand skulle få sin vinst ifrån utan att göra avkall på kvalitén.

Mitt förslag, gör det själv så vet du vad du får. Det är inte alls svårt om man har lite kunskaper om bilar samt kollar importguiden här på sidan.

Mvh. Patric

Min(fd.E32)/38:a
Länk
BMWCS #4598
okej får ta en funderare då... problemet är ju att jag varken är bra på språk eller bmw det är nämligen min första bmw jag skall investera.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
De flesta i Tyskland pratar engelska, men om du köper bilen av handlare här i Sverige (INTE BMW, dyra) så har du en "bra" garanti den första tiden, men nu är det rätt svårt att märka om Ac´n behöver renoveras vilket brukar vara det vanligaste felet.

Kan du skruva själv så kan du ju också kolla på privatannonser här på börsen, eller Länk

Länk

Länk

Mvh
rob_t_j72: Den första är ingen coupe och den sista har skador på högersida.

Bananmannen: Hade jag varit du så hade jag letat efter en bil i Sverige. Du tjänar inget på att anlita en importfirma med tanke på att de måste tjäna en slant samt att det knappt är någon prisskillnad jämfört med bilarna i Sverige. Jag tror att du kan pruta rätt så bra på många av dem som är utannonserade. Som jämförelse så kan jag säga att jag fick en bit under 80000kr för min när jag sålde den för några månader sedan (annonserat ett bra tag). Det är helt klart köparens marknad just nu.
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Visst f*n e bilarna billigare i Tyskland, kanske inte lika mycket nu som förr men deffentivt billigare !
Själv så kan jag inte ett skvatt tyska men det klargjorde jag för säljaren i förväg och han lovade att hjälpa till med vad jag nu skulle behöva hjälp med. Det visade sig att det räckte med en färdbeskrivning från honom om vart jag skulle ta vägen och en lånebil samt ett visitkort så att dom som inte förstod vad jag ville kunde ringa honom så skulle han förklara (behöveds aldrig). Den här sidan Länk kan vara bra för översättning av tyska till engelska å tvärtom. Jag skrev mina mail på engelska och översatte här och skickade både den engelska och tyska verisionen för säkerhets skull (gramatiken hänger inte med). // CB.

Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk
oki det lutar åt att försöka hitta en här hemma verkar ju som man kan hitta en runt 80 pap iaf. men vad skall man tänka på när man kollar på en 328? vanliga fel?
Kan bara önska dig lycka till bananmannen!

/Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.