|
|
|
|---|---|
|
är de nån som kan rekomendera något sportsystem till e30? tänkte köpa ett till min 325 e30 ja har blivit missnöjd många gånger, både på ferrita och Supersprint. Hör knappt någon skillnad! ///Switte | |
Otyg |
Finns ju firmor som bygger ett system åt dig.Kommer tyvärr inte i håg vad de heter.Men det kostar ju några kr när de gör det oxå.Sen får du livstids garanti på systemet. |
|
ferrita heter dom å de kostar 9+ moms ungefär 13 tusen å de e nästan va en e30 kostar=) ahahah, så nej tack men tack ändå! ///Switte |
|
|
Jag har ett G-Power sportavgassystem som jag är mycket nöjd med. Låter inte för mycket under långresan och inte för lite när man är ute och gasar. Finns tyvärr inte att köpa i Sverige (ingen återförsäljare, vad jag vet). Kostar ca 6000kr tror jag. Lite ljudfiler från min bil om du vill lyssna: Länk Länk Firma i tyskland som säljer G-Power: Länk G-Powers hemsida: Länk Lycka till... Mvh, Erik - BMW CS #05162 Min bil: Länk |
|
BMW Kungen |
Du tryggvesson, du är inte 20år och gjorde lumpen på Såtenäs i höstas? Hade en lumparpolare som hette så och bodde i halland å gillade bmw.. tänkte bara.... Mvh /// Kungen |
|
Stämmer men det är nog min storebror du tänker på. Han finns också på forumet, tryggve har han som användarnamn. Länk Mvh, Erik - BMW CS #05162 Min bil: Länk |
|
|
BMW Kungen> Jo men visst gjorde jag lumpen på F7! Insats komp. väd/flygledarbiträde! Vem är du då? /Johan -Mår dåligt utan M20- www.e30klubben.com |
|
|
g power ahr ja hört talas om, men de e ganska dyrt me ett system från kat om de kostar 6000 lakan, då kan ja köpa eisman, de kostar ungefär lika dant=) fattar inte varför dom ska ta såna prise=( ///Switte |
|
|
BMW Kungen> Jo men visst gjorde jag lumpen på F7! Insats komp. väd/flygledarbiträde! Vem är du då? /Johan -Mår dåligt utan M20- www.e30klubben.com |
|
|
sitter inne på g powers sida, men ja har inte en aning om hur man beställer därifrån ///Switte |
|
|
Switte: Om du har blivit besviken på Ferrita och Supersprint känns det nästan lite dumt att rekommendera dig Rakarörs avgassystem. Jag har visserligen ingen erfarenhet av Ferrita och Supersprint, men folk talar ju mer positivt om deras avgassystem än vad de gör om Rakarörs avgassystem. Eftersom jag inte ville lägga runt 6000kr på ett avgassystem från tex Ferrita så köpte rostfritt avgassystem från katten och bakåt av Rakarör till min 325:a och jag hörde heller inte mycket skillnad inuti bilen. Dock låter den jävligt mycket vassare utanför, och det är enligt mig där det ska låta. Vill man att det ska låta inuti bilen då man gasar räcker det ju att man köper ett öppet sportfilter. Jaja, du hittar nog något! Lycka till! --------------- Länk |
|
|
Vill du ha ljud? Ryck sista ljuddämparen och dra vanliga rör ist =) Låter fint det! --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
Drewl: låter inte mer =) min kille köpte en Rostfri fullföldes dämppare från dom och satt längstbak. Du hans bil låter mer en min nu som har 2½ tums till katten. Men den låter iaf skönt. Vart då en stor skillnad i ljud mot för när orginal dämpparen satt där =) Låter iaf inte som nå ferrita och supersprit, de påminner om en tråkig geting som låter illa. __ bmw323.cbj.net |
|
|
Switte: Man kan tyvärr inte köpa grejor från G-Powers hemsida. Kolla på Länk dom säljer G-Power men inte över internet tror jag, men du kan ju maila. Annars sade någon här i en annan tråd att Jarls (som säljer Alpina )utanför Helsingborg är återförsäljare men jag har inte kollat upp det. Mvh, Erik - BMW CS #05162 Min bil: Länk |
|
|
Klart du ska bygga ett själv !! _Man ser bättre ut i 250 km/h_ |
|
|
ja beställde en dämpare igår, så i helgen få ja påbörja bygge. ja sak bygga från katen hade ja tänkt.... tänkte ja skulle svetsa på rör på katen å bygga enkelt 2.5" därifrån. man akn tydligen köpa "Y" rör på tex mekonomen ///Switte |
|
| man ska bygga enkelt system från lambdan å bakåt... det har jag... å så ska det läcka lite också =) låter sååå jävla skönt! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.