|
|
|
|---|---|
|
har hört nånstans att en del bmw har eluppvärmda lås.hur vet man om man har det ?och hur aktiverar man det?har en 525ia-91 | |
BMW Kungen |
Jag har det på 325ix:en, man lyfter ut dörrhandtaget på utsidan ca: 1cm. då aktiveras uppvärmningen. Det stod i kod listan under baksätet. Vet ej om det funkar dock. Mvh /// Kungen |
|
Du stoppar in nyckeln och vrider den åt samma håll som du låser och håller den där en stund och sen låser du upp.... -------------- Min E30: Länk |
|
|
BMW Kungen: hmm... två olika uppfattningar.... mycket intressant... -------------- Min E30: Länk |
|
| Sticker in nyckeln och vrider? Det verkar inte vara en speciellt smart lösning, om låset är fruset så lär man ha problem med att vrida om nyckeln, om man ens får in den. | |
|
Som jag har hört så ska man lyfta ut handtaget en bit som BMW Kungen säger. I alla fall på E34:an Sex ÄR roligare än fyra! |
|
|
Sitter även på en hel de E28or, har det på min gamla -83a. mvh Johan. |
|
|
Lyft handtaget, så värms låset om bilen har den funktionen. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Sitter det standard på alla E34:or? //Roffa --- Min BMW - Länk |
|
|
deeja..> Vart i helgoland har du fått den infon från? Det sä'ger sig väl själv att man inte kan vrida om om det fruset eller? Roffa> VEt ej om det var standard på alla E34 men du har det med säkerhet på din 535a. Har det på min iaf. Fungerar kanon. Som sagt, lyft handtaget, ljuset i kupén tänds (ganska trevligt) vänta i ca 20 sek o sedan bara att låsa upp. *BAWORAK* |
|
|
ojdå.... ser man på... Det funkade... ehhh... inte genom att vrida alltså utan genom att hålla uppe hantaget några sekunder... Men inte för långt upp utan bara så långt tills man känner det blir ett litet motstånd... puhh.. Då kanske man kan början gå in på rätt sida bilen på vintern då du :) -------------- Min E30: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.