|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på att köpa en skojig vinterbil, antingen en 325 (E30) eller en 525(E34) Någon som har några bra eller dåliga erfarenheter av dessa Diesel POWER | |
|
325 E30 är svinkul på vintern! Har själv en sådan. Köper du sen en med diffbroms (har jag oxå) är det ännu roligare! Den är väldigt lättkontrollerad. Sällan några oärligheter! Det sägs att iX, den fyrhjulsdrivna ska vara ännu roligare.... men det har jag ej provat själv. |
|
|
Okej men jag hörde nåt om att iX:ens fördelningslåda är ganska klen, kan det stämma? Diesel POWER |
|
|
E30, roligare kan man nog inte ha på vintern :) Men frågan är om inte en 318i är roligast på grund av lägst vikt/bäst balans? Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
.....och mer ekonomisk i inköp/drift/försäkring och du lipar inte i hundra år när du sätter den i ett träd.... för en 325 är ju rätt svår att få tag på en sunkig, om du nu bara ska ha den att sladda med då förstås... -------------- Min E30: Länk |
|
|
deejaywasp:Jag tänkte väl liksom det :) Men 320:n då, jag vill gärna ha en bmw me 6an den låter som en bmw då :) Diesel POWER |
|
BMW Kungen |
Fördelningslådan är allt annat än klen. tål lätt 400hk. Köpte min 325ix för 14´, men efter kopplingsbyte, kamrem, 2st bromsrör m.m är jag uppe i 30´ totalt. Men goare bil finns inte att köra som busbil. Hyffsat med pulver och drift på 3hjul mer än en "vanlig", utmärkt. Mvh /// Kungen |
|
BMW Kungen: Nu satte du idéer i mitt huvud :) 4wd e ju alltid skoj :) Diesel POWER |
|
|
Tja!En 525 är väll kanske inte så skoj på vintern snarare säker och pålitlig bil.Ska mycket till innan den tappar greppet.Dessutom är det ju standard med ABS bromsar på 525:an vilket kan vara bra på vintern....Mitt tips vore nog 325ix eller 325i om du ska ha skoj,men handen på hjärtat så är nog en 525 ett klokare val. Lycka till med köpet! /Ricke |
|
|
Hej allihopa Grannen min säljer en BMW 520-89 med 21000mil på mätaren svensksåld servicebok till 16000mil,Sommardäck på 15tums alu vinterdäck på plåt,silvermet,den har inte någon speciell utr i övrigt, men vad ska jag betala för den? Den är inte rostig eller risig Diesel POWER |
|
|
Hej...15.000 till 20.000 kr...Kolla dörrarna i nederkant runt om bilen på insidan efter rost där brukar det jäsa som hemma hos bagaren på tidiga E-34... mvh dutta |
|
| Tro det eller men jag tycker att man kan ha jävligt kul med en 518 vintertid.Att åka på bredställ med den är en ren fröjd.Hur brett det än går så lyckas man alltid räta upp ställen | |
|
Kolla annonserna på BMWCS.com efter en 325iX. Utan tvekan det roligaste man kan ha på vintern. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Kan personligen intyga att fördelningslådan är mycket hållbar fö. Det enda de inte gillar är när bilprovningen kör bromsprov på rullarna även fast iX:en har dispens. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
535i E28 är mitt tips ;) Mvh Janne |
|
|
Eftersom jag haft både E30 och E34...och vintertid kört mer på sladd än inte så är MITT omdöme; ...E30 - FÖR lätt bak! Visst sladdar det lätt men det är också ganska lätt komma över gränsen och tappa kontrollen...med en snurrning som resultat. Jag avråder! :-) ...E34 - ( 525 ) perfekt bil att ha roligt med. Tyngden gör den stabil när du vill, men sladdar gärna men är lätt att kontrollera. Inga problem att köra med sladd även när det går lite fortare än runt gathörnen. |
|
|
Roligare än med E30 318 med slitna sommardäck på vinterväg går inte... Bilar är hårda, diken är ännu hårdare. My Bimmer is my mistress |
|
|
Tack för alla råd, men nu undrar jag över vad ett kamremsbyte kostar på en 325iX? Jag hittade en på BMW CS.com Samt vad man ska betala för en sådan Diesel POWER |
|
|
Var lite otydlig i mitt förra meddelande, kamremen har rasat så kan det vara något annat som har gått sönder? Diesel POWER |
|
-BeeMWe- |
3-4 papp? Allt mellan 5 och 30 papp |
|
Okej det tål ju att tänkas på Diesel POWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.