|
|
|
|---|---|
|
Jag upptäckte i helgen att min taklucka läcker... Det börjar i luckans framkant och sprider sig sen framåt i innertaket och droppar sen ner lite varstans i bilen. Har kollat dom främre dräneringarna och dom är rena, har låtit en kille från BMW kolla lite och han säger att han inte ser någonting konstigt med tätningslisten eller luckans justering. Har någon råkat ut för nåt liknande eller har en aning om vad som kan orsaka läckaget? Enligt BMW kan läckage uppstå vid kraftigt slagregn då dräneringarna inte hinner med, men i helgen var det ju bara lite snöblandat regn och smältvatten, dvs inga stora mängder). Har inga antenner eller annat på taket som kan orsaka något läckage... Har en plåtlucka (om det skiljer något i konstruktionen mot glas-luckan vet jag inte). Ska forska vidare i helgen, jag börjar få lite panik eftersom bilen inte står i garage. Tänkte plugga dräneringarna och fylla "kanalen" runt luckan med vatten och se om det läcker in nåt (om själva kassetten är sprucken) . Hittar jag inte felet är nästa steg enligt BMW att hänga ner hela innertaket och plocka ur hela taklucke-kassetten... Alla tips är varmt välkomna...:) mvh Janne | |
|
använd plastfilm (tjock) och tejp så länge för det där har en förmåga att mögla om det ligger och gror. hoppas det löser sig. 7-Series - The choice of your local pimp!. |
|
|
använd plastfilm (tjock) och tejp så länge för det där har en förmåga att mögla om det ligger och gror. hoppas det löser sig. 7-Series - The choice of your local pimp!. |
|
|
Hej Harley Jag hade läckage vänster bak på min tacklucka Det var plasten till slang infästningen som hade spruckit. Det måste ha varit något som har kommit i kläm så när takluckan har gått bak så har det spruckit. Jag lagade det med spackel så nu har det varit helt sen dess. MVH Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.