|
|
|
|---|---|
|
Vart hittar jag info om 3liters åttan mellan 93-94. Smidd vev? 4 ventilers toppar? Kamkedja eller rem? Gjutjärns block? osv osv........................... Annan "bra att veta"? Någon som byggt överladdning på detta objekt? | |
|
Smidd vev:Tveksamt... 4 ventilstopp:Ja Kamkedja:Ja Gjutjärnsblock:Ja Bra att veta:"Lossnande oljepumps bultar",ev läckande ventilkåpspackning(olja läcker ner i t-stifts hålen,inte bra...),"membran" vid insuget som kan pajja, o säkert mer därtill.Ingen vanos(+!!!). Motorn e väl egentligen bara en "downscaled" 4.0 om jag förstått det hela rätt....Skall vara pålitliga snurror om de skötts korrekt.Hur det är med överladdnings-potentialen har jag däremot ingen aning om,men det finns säkert andra som vet... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
Om det skall vara aktuellt att använda som objekt så är det fyrsiffrig effekt som gäller. Inte en lätt bris av effektökning :) Att det är gjutjärnsblock låter ju lovande! Det är egentligen motorkroppen som är intressant. allt runt omkring är ändå inte lämpat för ändamålet. |
|
|
Det är aluminiumblock med nickasil lopp på V8. Har 2st i garaget, båda havererade vid ca 11000mil. Båda hade lösa oljepumpsbultar, en hade kamkjedjan gått av på. Vevstakarna är sintrade. |
|
|
Mao. inget objekt att bygga muskler på. Låter mer som en lågvarvig budgetmotor, vilket talar emot en smidd vev också. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.