|
|
|
|---|---|
|
Se länk: Länk | |
|
Som befarat med andra ord...En liten parantes, måste vara en stor omställning för dig att gå från 6-petat till 4-taggat:-(....Kör själv en 4-taggad vinterbil*hehe*.. "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
| Enligt den där listan så ligger ju BMW relativt bra till trots allt.... | |
|
Någon som la märke till bylinen? Det är Margareta Rost som har skrivit artikeln :))) // Erik ---- Hellre 4wd än Fwd! :-) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag det är ju märkligt med tanke på hur mycket bakluckor det har bytts ut bara på detta forum. BMW har ett dåligt rostskydd mor sina konkurrenter tyvärr.Med tanke på vad bilen kostar. MB har många ägare fått sina framdörrar utbytta i förtid. Så det låter märkligt detta tycker jag. ///MVH Hasso Länk |
|
Oavsett om BMW rostar, verkar det faktiskt som om BMW tar sitt ansvar och byter ut bakluckor och andra detaljer som har börjat rosta inom garantitiden, utan en massa konstiga ursäkter om att det måste vara genomrostat etc. (vilket ford verkar vara experter på att göra) Även Mercedes verkar ta sitt ansvar i denna fråga. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
min erfarenhet är att det där varierar mycket beroende på vilket märka av bil man har samt var man lämnar in den , det är säkert troligt att det kommer att bytas fler bakluckor på fullutrustade e65:or än på gamla ultrasnik 316 ? 7-Series - The choice of your local pimp!. |
|
|
För övrigt rätt kul rubrik på expressen.se. Rostgarantin på min Audi var i alla fall ett fiasko, eftersom garantitiden på 10 år har gått ut, och bilen fortfarande inte är rostig. Rostskyddsgarantin, därimot... Sex på alla fyra, roligast så! |
|
| Han var väll en av dom få som lyckats hålla sin DKW från rosten då ;) | |
| Han var väll en av dom få som lyckats hålla sin DKW från rosten då ;) | |
|
Är inte det minsta imponerat av BMWs rostskydd.. tyvärr.. Har sett för många E39 som rostat i dörrar och vid tanklocket.. Tycker att de borde lärt sig med E32/34 (som fö är grymt fina bilar!!) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.