|
|
|
|---|---|
|
Hej Öppnade dörren på passagerarsidan imorse. Den var lite fastfrusen,sen när jag skulle stänga den så gick det inte.Jag har smörjt upp med 5-56 men det hjälper inte.Mekanismen vill inte stanna i det läget den ska när dörren e stängd.Kan det vara nåt stag eller fjäder som har frusit fast?Är det svårt att ta bort dörrsidorna så att man kan komma åt? Hjälp!jag kör med ett snöre mellan dörrhandtaget och armstödet nu. Gonzo | |
|
Det äer något stag inne i dörren som frusit. Kan du inte köra in bilen i ett varmgarage över dan? Mvh, Steaman |
|
|
Skit konstruktion BMW´s konstruktörer borde åka till Volvo på studiebesök och studera låsmekanism har fått köra till och från hela vintern med ena handen på dörrhandtaget.Prova även med siliconspray direkt efter att du har tvättat bilen eller när du kör in den i garaget.Vill du att dörren inte skall flyga upp tryck ner centrallås knappen när du håller fast dörren. ---- Länk |
|
|
Ok tack för dom snabba svaren! Tur att jag inte började plocka ner dörren. |
|
|
Hände samma sak för mig, dörren gick dock att stänga efter ca 20 min då den blivit varm. Ny bild 19 Nov- Länk |
|
|
Händer helatiden på min E39 också, oftast förardörren, så vääldigt kul! Ibalnd så kan inte ens dörren öppnas inifrån, utan man känner att det är nån mekanism som hakat upp sig för det finns inget motstånd i handtaget. Min brukar funka efter en stund om jag startar bilen, håller fast dörren och lägger på full värme, får sitta 5-10min men sedan funkar det. Bor visserligen i södra finland med typ -1grader genom vintern, men klart bor man på kallare lägen kanske det är bättre med ett varmgarage. |
|
|
jag kan garantera att det är fettet inne i själva låsmekanismen som gör att det inte går o stänga förrän den blir lite varmare. jag hade det felet på en golf3 som jag hade den gick aldrig stänga då det var kallt. jag vart less o slet isär låset o torka bort allt fett som sitter där från fabrik o vips var problemet borta. /Steffee |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.