|
|
|
|---|---|
Wilmas pappa |
Killen på vulkverkstan sa att om nåt däck, i detta fallet sommardäck 225 16" , är "orunt" så kan det bli bättre med ett högt "lufttryck" under vinterförvaring!? - "Släng i 4 kg så blir det tryck i däcket och låt det stå under vintern"- Kan det fungera ?? Erfarenheter? Tack för engagemanget! |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Brukade ha 4kg i däcken på min murkla när den stog still på vintern funkade UA i 9 år. ///MVH Hasso Länk |
Wilmas pappa |
Hasso: Hade du orunda däck från start...Mina var lite orunda vid "köpet". Jag undrar ju om däcken kan "tryckas ut" med högre tryck... Tack för engagemanget! |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det kan du nog glömma, det sitter i tillverkningen av däcken, dvs låg kvalitetsprioitering enligt min uppfattning. ///MVH Hasso Länk |
|
Intressant.... Detta glömde jag helt bort då jag ställde av bilen i höstas.... Betyder rätt säkert att jag får dras med orunda däck i vår om jag inte gör nåt åt saken? Bilen har nu stått ca 2mån. Ska stå i ca 3månader till. |
|
| Avställningsflator rättar till sig efter några mils körning, bara däcket får bli genomvarmt igen så blir det bra. | |
|
Ska ställa ut min bil nu under vintern , under en massa presenningar osv, nåt speciellt jag ska tänka på ? Notera att bilen är under renovering , alltså ingen lack eller nåt sånt som jag behöver va rädd om. // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
| Ställ den på asfalt. gräs och grus är så fuktigt så bilen kommer må sämre av att vara täckt med presenning. En torrboll eller två innuti den är heller inte fel. | |
|
Okej , har ingen asfaltsyta som jag kan ställa bilen på dock , så det måste bli på gräset. Presseningarna är för att bilen delvis är nerplockad. Ska dock skruva på så mkt grejjer som möjligt. Men angående däcken , ska jag palla upp bilen ? Eller pallar däcken en kall norrländsk vinter ? :> // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
Ställer du bilen på gräs har du andra problem än lite flator på däcken i vår... Det går dock att lösa. Ställ gärna bilen på en press så slipper du problemen med fukt underifrån. För att minska plattheten så dra i lite extra luft i hjulen. |
|
|
Lägg ut någr spånskivor som den får stå på,det kan ju vara ett förslag att tänka på. BMW e lag |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.