|
|
|
|---|---|
|
Har någon provat eller sett någon E34 med Alpina 20" (från E38) | |
|
Kan gå men frågan är vad som behöver göras för att få hjulvinklar mm hyfsat normala... Tex på en M5 så e rullomkretsen bak 199,74cm(255/40/17) själv kör ja 265/30/19 o då ligger omkretsen på 201,56, dvs inom det tillåtna.Max rullomkrets e i detta fall om ja minns rätt va gäller procent satsen(5%)blir 209.73cm, o med 255/30/20 så hamnar man på ca 207cm, o då e frågan hur mycket du behöver valsa skärmkanter eller liknande...När jag köpte min 19" ville jag ha 255/35 19 bak men detta skulle INTE gå enligt "däcksgubben" då de skulle ta i skärmarna!! "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
Har sett en M5 E34 med 20"Alpina till salu för länge sen... /Johan |
|
|
Bak går det rakt på, men måste valsa skärmarna, fram tar det i fjäderskålen så space plattor behövs! sen får inte bilen vara för låg, för då blir det svårt att styra då det tar i skärmarna. annars kan man flytta upp fjäderskålen.. /NoFear |
|
|
Rättelse: alpina fälgar går inte alls på bak heller utan spacers..:-( /NoFear |
|
|
Går visst att sätta 20" bak på E34 utan att det tar i, Har själv gjort det på min M5:a och det var inga problem.Det satt 275/30/20 däck på dom. men som sagt fram tar fjäderbenskoppen i så man får höja den eller sätta på coilovers. Mvh C |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.