|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Hasso har en poäng där, är den tidigare reggad med krok måste den finnas och fungera, gör den inte det behöver du besiktiga bilen för ändring i regbeviset, vad den nu heter. | |
|
Ni har säkert rätt allihopa! Jag ger mig.. :) // Erik ---- Hellre 4wd än Fwd! :-) |
|
|
Heinz_keller har också rätt på sitt sätt. Är bilen registrerad med kula och ska registreras om utan kula måste kulan göras obrukbar. På en fast kula räcker det att "förstöra" kulan så att man inte kan få på en kulhandske, på en dragram med demonterbar kuldel måste dragramen "förstöras" så att en kuldel inte kan monteras eller demonteras i sin helhet... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
Måsen |
En lite annorlunda fråga i ämnet. Om en auktoriserad verkstad (en som får godkänna vissa besiktningsanmärkningar) eftermonterar ett godkänt drag, så måste väl bilen registreringsbesiktas på nytt efter ingreppet. Verkstadens godkännande är väl inte tillräckligt, eller? /Mattias /// Länk |
|
En registreringsbesiktning måste utföras. Kan även tillägga att reglerna ändrats något sen jag skrev mitt senaste inlägg i tråden. Ska en bil med demonterbar kuldel registreras utan kula räcker det nu att demontera själva kuldelen och registrera om bilen... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.