|
|
|
|---|---|
Tunan |
Vad innefattar lilla repektive stora M-paketet till skillnad ifrån vanliga standard i-modellen. |
|
Ett av dem tror jag har liten vinge bak och M-ratt iaf. Vet inte om det är allt men det är det som min iS har orginal. Åsså en iS läpp fram med *L* Vet inte om fabrikssänkning ingår. Jo just det. M-knopp till växelspaken me |
|
|
Enligt 1988 års prislista: Sportpaket 320i: Sportratt, Sportfjädring med gasstötdämpare, tonade rutor gröna, Spoiler fram och bak, shadowline. Allt till en kostnad av 5.705 SEK. M Technicpaket 325i: M Technic Sportratt, Lättmetallfälgar i korsekerutf, M-Technic sportfjädring med gasstötdämpare, tonade rutor gröna, shadowline, kartläsarlampa, BMW sportstolar fram, Antrasitfärgad takinnerklädsel, växelspaksknopp i läder. Allt till en kostnad av 14.878 SEK. Inget om spoilers nämns i prislistan för M Technic paketet, men i försäljningsbroschyren för 1988 står paketet omnämnt. Då står det attt även aerodyamiken är förbättrad och "stora" paketets spoliers mm är med på bilderna i samband med texten. Om man tittar i tillbehörslistorna så är det först i 1991 års lista som spoilers mm går att köpa i "M-Paket". Innan dess var de endast listade del för del. Stora M-paketet verkar vara en benämning som har uppstått på senare år. När jag köpte min 318 -88 och gick och dreglade över 325i så talades det aldrig om små eller stora M-paket. Åtminstonde ej ihos BMW i Gävle. /Mats |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.