AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
601

Utrustning E30

Tunan
Vad innefattar lilla repektive stora M-paketet till skillnad ifrån vanliga standard i-modellen.
Ti
54
Tiaz
E30 318iS 1990
Ett av dem tror jag har liten vinge bak och M-ratt iaf. Vet inte om det är allt men det är det som min iS har orginal. Åsså en iS läpp fram med *L* Vet inte om fabrikssänkning ingår.

Jo just det. M-knopp till växelspaken me
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Enligt 1988 års prislista:

Sportpaket 320i:
Sportratt, Sportfjädring med gasstötdämpare, tonade rutor gröna, Spoiler fram och bak, shadowline.
Allt till en kostnad av 5.705 SEK.

M Technicpaket 325i:
M Technic Sportratt, Lättmetallfälgar i korsekerutf, M-Technic sportfjädring med gasstötdämpare, tonade rutor gröna, shadowline, kartläsarlampa, BMW sportstolar fram, Antrasitfärgad takinnerklädsel, växelspaksknopp i läder.
Allt till en kostnad av 14.878 SEK.
Inget om spoilers nämns i prislistan för M Technic paketet, men i försäljningsbroschyren för 1988 står paketet omnämnt. Då står det attt även aerodyamiken är förbättrad och "stora" paketets spoliers mm är med på bilderna i samband med texten.

Om man tittar i tillbehörslistorna så är det först i 1991 års lista som spoilers mm går att köpa i "M-Paket". Innan dess var de endast listade del för del.

Stora M-paketet verkar vara en benämning som har uppstått på senare år. När jag köpte min 318 -88 och gick och dreglade över 325i så talades det aldrig om
små eller stora M-paket. Åtminstonde ej ihos BMW i Gävle.

/Mats
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.