AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
629

Spolarvätskenivå på tyska

og
21
oggy
328 coupé -95
Vad står det i infodisplayen när det är för låg nivå i spolarvätskebehållaren? (tyska)
är det nödvändigt att det skall plinga och lysa check? Flickvännen ringde i morse och sa att det står nått på tyska......
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Om jag inte missminner mig ska det stå något i stil med "Waschwasserstand". Mén jag är inte helt säker. Varför inte kolla instruktionsboken...

*BAWORAK*
og
21
oggy
328 coupé -95
Skall göra detta när jag kommer hem, Skall ringa och lugna henne på jobbet först.

Tack!
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Fråga henne vad det stod vettja så kanske jag kan hjälpa dig,

*BAWORAK*
Ja, det ska stå "Waschwasserstand", och nej, det är inte nödvändigt att det ska plinga och lysa check: öppna huven och fyll på i den (nästintill) tomma behållaren så slutar det. :-)
og
21
oggy
328 coupé -95
Tror du jag är dum i huvudet eller. Tycker bara det börjar bli FÖR mycket "uppsök verkstad" i dagens bilar, jag fattar väl att man bara öppnar huven och fyller på. Frågan var inte var jag fyller på. klarar man inte det efter 10 år som bilmek...... Men får man ett telefonsamtal från någon som inte förstår tyska och säger att det plingar lyser check och står något skrivet på tyska du kan man undra må symboler vara för folk som är dumma men till å´med mormor fattar sådana!
Förlåt oggy, det var inte meningen att göra dig upprörd, bara ett lite dumt försök till skämt. Men Wachwasserstand betyder faktiskt spolarvätskenivå på svenska.
Prova byt språk till engelska så kanske hon fårstår det nästa gång. Bara ett litet tips. Inget illa menat
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Oggy: Här finns det instruktioner om hur du byter språket (E36) om du inte redan hittat det.

Länk

//Roffa

---
Min BMW - Länk
og
21
oggy
328 coupé -95
Tack alla.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.