AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
951

Billig E39 M5

Länk
Vilket skicka kan man tänka sig att den är i? I annat fall; vem måste jag döda? ;)
Vem vet?
Har varit nere i Tyskland många gånger och kollat på s.k kap, i nio fall av tio så är det burkar som ser hyfsade ut på foto inte mer.
Man kan ju undra varför det inte finns några bilder på denna bil innifrån?
Är allmänt restruktiv mot icke auktoriserade Bmw handlare dessutom.
Men, åk ner och köp om den är fin?

Nipply
Upptäckte att det var den billigaste i hela Tyskland.
Sedan börjar priserna på 25000 E och generellt för en -99 med vettiga mil dvs 8-10000 får man betala 28-29000 E för, dvs det är där marknadspriserna står.
Möjligt man kan göra ett klipp med ovan utsatta annons men jag är skeptisk, dinns oftast anledningar till att en bil är 50.000 kr billigare en de andra??

Nipply
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Man måste ligga unders prismässigt för att få bilen såld.
Är man en i mängden så säljs knappast bilen i första taget.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Eller så har bilen en och annan skavank. Utan att åka och titta så får vi nog aldrig reda på det.
ErikNilsson
Om den nu är så otroligt billig jämfört med andra bilar i samma skick, varför köper då inte någon tysk den fort som ögat? Vad jag menar är alltså att om vi utgår ifrån att det nu är ett kap och du planerar att åka och köpa den så lär nog någon tysk hinna före dig innan du ens har hunnit växla pengar till båtresan dit. Värt att reflektera över kanske!?
Finns ändå en hel del under 25000 (oprutat). Kolla här: Länk
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Sen prutar man 5-10% på priset.
Är det något jag lärt mig om bilar så är det att det (i princip) inte finns några kap. Om bilen är en populär modell och billig så är det något lurt. Om modellen är mindre populär så behöver det inte vara något lurt men de sparade tusenlapparna vid inköp kompenseras med råge vid försäljning.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.