AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
901

Elfel i centrallås?

Ni
161
NiFE
BMW 318da x 2014
Halå alla..
Jag upptäckte ett eventuellt fel på min bmw igår, när man låser med nyckel utifrån i förardörren finns det inget vettigt sätt att ta sig ut ur bilen! ....Lika å ta hela historian så ni fattar ;)

Skulle hämta lite saker av en kompis igår medans min tjej väntade i bilen, och av ren vana så låser jag bilen. ...efter typ nån minut skulle min tjej hämta en sak i bagaget, men hon kommer inte ut! så när jag kommer tillbax till bilen säger hon det åt mig.. å jag säger självklart som satan att den låser upp när hon försöker öppna dörren ;) så hon testar låsa in mig och jag försöker komma ut, men det går inte! spelar ingen roll om jag drar i handtaget till förardörren eller passagerardörren, man kommer inte ut! självklart kan man köra ner rutan å krypa ut där, men hur civiliserat är det? ;) ..ska det verkligen vara såhär? jag har inget larm installerat i bilen eller så så det kan inte vara tjorv på så sätt och allt annat i bilen fungerar perfekt!

bilen det gäller är min söta 318is coupe -96; Länk

tacksam för svar

/Johan
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Ja, det ska vara så, så att tjuven inte ska kunna krossa en ruta och öppna. Om man låser genom att trycka ner knappen innifrån, är den dock ospärrad.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Bm
50
Bmw 328i
bmw 328i -97
det är ingen fel på din c-lås jag hade rn 325a med samma säkerhet på c-låset
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.