|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Vilken biltidning tycker ni är bäst ur BMW-synpunkt? | |
|
BMW Magasin :-), Bayerisches Blatt och sen såg jag en insändare i Auto Motor & Sport som värmde, dom anklagades nämnligen för att vara för BMW vänliga (hur nu de e möjligt!!) :-) // CB. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
| AM&S är nästan pinsamt BMW-dyrkande. Kan det ha något att göra med att AM&S redaktion är granne med BMW:s flotta anläggning i Solna? Det är viktigt att värna om grannsämjan. | |
| Min favorittidning är för övrigt Automobil. En härlig tidning som vänder sig till entusiaster. Det är också den enda svenska tidning där Alfa Romeo och Jaguar vinner tester (sådant värmer som innerhavare av märkena)... Relativt BMW-frekvent tidning också. I senaste numret testas nya 645 och jämförs samtidigt med den underbara klassikern 635 csi. | |
|
Tacka vet jag R. Collins sakliga och helt neutrala bilrecensioner och trafikrelaterade artiklar! ;oDDD Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Måste nog hålla med Johan B...Collin är fantastisk!! Saklig och objektiv i sina bedömningar....kan det bli bättre...;) | |
|
Collin vet vad folket vill ha, franska bussar med mugghållare für alle. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Ur direkt BMW-synpunkt vet jag inte, men jag tycker Sportbilen är en förträfflig tidning. Jag köper den så fort jag kommer över den, dock verkar den komma ut en gång om året numera. =( Annars läser jag F1-racing, TV, AMS och Automobil. Har jag tillgång till att läsa annat bilrelaterat så går det bra också, allt med bilanknytning slukas! /Anton |
|
|
Personligen tyckte han ju(Collin) att nya 5-serien var årets bästa bil. Innebär det då att det är en kass bil. ardbeg |
|
|
Personligen tycker jag BMW Car är den bästa tidningen. Bra reportage med kritik mot vissa saker, riktigt snygga bilder och även en hel del grejor om äldre bilar för de som tycker att det är mycket nytt i tidningarna nu. Som grädde på moset kör de alltid Hartge, Alpina, AC S och lite andra tuners bilar också. |
|
|
Angående ams; är det så konstigt egentligen att BMW vinner många tester? Det är en tidning som premierar körglädje, design, kvalitet dvs mycket av det som BMW står för! Kan hända att jag är en aning objektiv ;) //Thorssa |
|
|
Aktuellt Rapport brukar ha fina reportage och bilder om ......BMW ---- Länk |
|
|
Total BMW röstar jag för... brittisk tidning med bra artiklar. På andra plats BMW Car, också brittisk blaska. Finns hos närmsta interpress ombud. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Thorssa: Visst är det så men då skall de inte göra sken av att vara konsumentupplysande och objektiva. AM&S alltså. Automobil hycklar inte utan deklarerar tydligt att de väljer de bilar som skänker mest glädje till en bilentusiast. |
|
|
Auto Mobil är bra. Var ett test med E60 530i vs E39 530i för ett tag sen som var intressant att läsa. Total BMW kan ha en del intressanta reportage även om jag tycker det är lite för mycket styling o dylikt ibland. --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
Bjoerck: Du tycker alltså att tidningen är bra enbart pga bilar/märken du har i din ägo vinner tester? Hade jag haft en tidning är jag tveksam till att Alfa (kan väl nöja sig med den sköna titeln årets bil!) eller Jagga (som alla(?) brittiska bilar klart överskattad) skulle vinna några tester. Nu gillar jag förvisso både alfor och jaggor, och om testet var mot nya saab 93 och ford mondeo kan jag förstå att Alfan kunde vinna. Håller med Thorssa, inte konstigt at BMW är testvinnare (inte bara i AMS utan även många andra tidnignar också) eftersom de bygger några utav värdlens bästa bilar. Åk ner till italien och läs hur alfa 166 spöar nya 5 serien och fiat tydligen är världens bästa bil! |
|
|
bjoerk: Har du läst ams? De brukar visa ganska tydligt varför en bil vinner! ams förmedlar mer känslor än någon annan tidning, om du läste ledarna och motiveringarna i testerna så skulle du nog inte tycka att de uppger sig för att vara konsumentupplysande. En journalist blandar nog alltid in sina egna värderingar när de testar en bil. Möjligen att Mr. strålkastartvätt själv, Staffan Borglund på Trafikmagasinet, är undantaget som bekräftar regeln! //Thorssa |
|
|
Thorssa: Frågan är om du någonsin läst Automobil? Då skulle du inte säga att AM&S är den tidning som förmedlar mest känslor. Jag tröttnade på AM&S när jag märkte hur de vände på argumenten för att de tyska bilarna alltid skulle vinna. Acey: Jaguar överskattat? Hrmpf...%#(/#¤ Tycker snarare märket är extremt underskattat. Mest överskattade märkena just nu tycker jag VAG-koncernens är tillsammans med BMW (nu kommer jag få mycket skit här...) Lite schyssta materialval en tajt känsla i knapparna och solid dörrklang och premiumtiteln är ett faktum. BMW är bra bilar men inte outstanding. BMW, tillsammans med MB, hade ett stort försprång på 80- och tidigt 90-tal. Idag ser det annorlunda ut. Mängder av andra bilmärken är lika bra eller till och med bättre. Vem kunde på 80-talet tro att Renault skulle bygga bilar i framtiden som har tuff design, mycket bra rostskydd, samt hög krocksäkerhet? Världen är föränderlig. Det är kul när "mina" bilmärken testas och provkörs (TV hade tex inte ett enda test där en Alfa ingick under -03). Att de sedan vinnor, främst tack vare känslor, bryr jag mig inte så mycket om. I Automobil förekommer bilar jag uppskattar som BMW, Alfa och Jaguar och de granskas på ett helt annat sätt än i övriga motortidningar. känslor och upplevelser är viktigare än hur många mugghållare kupén är begåvad med. |
|
|
"Lite schyssta materialval en tajt känsla i knapparna och solid dörrklang och premiumtiteln är ett faktum." Jag vet att du är medveten om att du missade en del grejjer... Jag skulle placera smart marknadsföring högt upp på listan. |
|
|
Då får väl jag vara den första som skriver att jag tycker att Teknikens Värld är en bra motortidning. Kanske viss gubbstämpel ibland, men jag tycker att de är relativt sakliga och har välskrivna artiklar med mycket information. Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Bjoerck: Jag tycker inte att ett schysst materialval är reglage och knappar från en ford focus samtidigt som nypriset är upp emot miljonen. Ofta ganska gammal teknik, men det är på uppgång nu när jänkarna tagit över. Premiumtiteln (som var överlägsen BMW och Audi för inte allt för längesen) är på kraftig dekis. Snart kommer en Jaguar kompakt, suv och minivan! Varken S eller X type är några kanonbilar, och definitift inte bättre än nya 5 serien (inte gamla heller?). Visst har märket sin charm, XK serien är extremt snygg men sen är det inte mycket mer heller. Fast tur är väl att smaken är som baken? Men att Jaguar skulle vara underskattat håller jag nog inte riktigt med om. Anledningen att alfa inte fanns med (jag tror att dom testade alfa 156 GTA i AMS under -03) är för att Alfa skiter i Sverige / Norden! Det finns inte med på deras karta ens när dom har pressvisningar och visar strategier. Håller med om att automobil är en rolig tidning, lite tunn kanske? Om jag var tvungen att läsa en enda tidnignen för resten av livet skulle det bli AMS. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.