|
|
|
|---|---|
Daniel s |
Vad har hänt? Ratten har blivit sned, bilen drar ej åt något håll eller liknande. Det uppstår även ett klonkande ljud, när man står stilla och lägger i 1: an. Det kan också höras ett skrapande ljud underifrån, när man kör över farthinder. (ej någon plåt som är lös) Någon som har några ideér? |
|
Låter som en eller flera av bärarbsbussningarna i bakvagnen har gett sig! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
Daniel s |
Är det samma sak som silentblock? |
|
Jo, de kallas för det ibland! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
Daniel s |
Tackar för svart. Någon som känner till någon bra mek. i Kalmar? Antar att det kostar skortan hos BMW. |
|
Hej..Tror jag betalade ca 1600kr för byte av silentblocken på bägge sidor hos Bmw verkstan i våras...mvh dutta |
|
| varför skulle ratten bli sne om de är några bakvagnsbussningar som gett upp? | |
|
För då kan vinklarna hjulen emellan ändras. Bakaxeln blir "sned" i förhållande till framaxeln. För att bilen skall gå rakt måste man då kompensera genom att vrida ratten. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
tjena!!! det va så på min bil och då va felet inrestyrleden och när jag bytte den så blev den stabil igen, så kolla upp det jag tror det är styrleden |
|
| Glöm inte att göra 4hjuls inställning efteråt! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.