|
|
|
|---|---|
|
Hej! Besiktade min bil idag och fick en anmärkning på att höger dimljus var "bristfälligt fastsatt".Alltså blev bilen underkänd, men behöver inte återkomma till besiktningen.Men felat ska fixas av bilens ägare.Om felet kvarstår nästa år så står det att det kommer att bedömas hårdare! Nu till frågan, Räcker det att jag plockar bort det dimljuset bara för att jag ska slippa böter om jag åker på en flygande besiktning ?? Eller måste jag plocka bort bägge 2 dimljusen?? Det finns väl inget krav på dimljus, så varför är dom så petiga med att det inte sitter fast ordentligt?? Tack på förhand! | |
|
Ja du kan ju tappa dem så att de blir en trafikfara. Det är ju dock inget krav på att det ska fungera. Så teoretiskt borde du ju kunna ta bort ett och låta det andra sitta kvar. Även om det inte blir så snyggt förstås.... |
|
|
Dimljusen skall väl vara symmetriskt monterade? Detta borde ju innebära att båda ska sitta där. Du får ju ta bort dom. Men sitter dom där, ska dom sitta fast. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Du får lov att ta bort en dimstrålkastare om du vill, men du får inte använda bara en dimstrålkastare. Anledningen är dels precis som nämnts att det kan lossna från bilen, dels att inställningen inte blir konstant utan kan bli hög och blända... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Tackar för alla svaren! En fråga till Jesperado, Så om jag tar bort det ena dimljuset tills nästa besiktning, så ska dom inte ge mej nån anmärkning ?? Tack på förhand! |
|
|
Nej! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
en liten undran i största vänlighet... är det inte allra lättast att sätta fast dimljuset lite bättre, så är ju problemet löst. /Martin Min bil: Länk |
|
|
RacerMartin: Om det hade gått att göra hade jag självklart gjort det! Men eftersom det sprack precis där man skruvar i skruven så är de svårt :( provade me superlim me de gick inte! några andra förslag? //Dragan |
|
| kan du inte spackla om de?eller de kanske inte är plast i spoilern? | |
|
Gaffatejp? =) Schnelle fart, Härliche fart. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.