|
|
|
|---|---|
|
Det kom snö idag.. har aldrig provat abs:en sen jag köpt den.. abs:en funkar fint! men det låter riktigt illa från vänster framdäck när jag bromsar.. och har jag huvet utanför och lyssnar så låter det som att nånting är lite halvt löst! men däcket sitter ju bra. ok bromsarna tar bra. Men ska köra 95 mil på onsdag och vill inte bli stående nånstans. Jag funderar på om det kan vara nån länkarm eller något, styrled? Måste ta loss imorgon och kolla på det. men nån som vet vad det kan vara? MVH Martin | |
|
Det är inte bara ABSenheten som låter då? Du vet att ABSen låter när den är aktiv? Det behöver såklart inte vara detta, men det var bara en tanke.. Mvh Carl. |
|
|
Kontrollera nedre bärarmen t.ex...Lyft upp bilen,ta tag i däcket,ena handen på 12 och andra på 6,rucka lite fram och tillbaka då känns och syns(be en kompis kika) ett dylikt glapp lätt.. Mvh Janne. |
|
|
Som sagt ABS:en låter som f-n när den arbeter. Försök hitta ett ställe där det inte är halt och provbromsa där, men inte så hårt att ngt hjul är på väg att låsa sig. Om det då är tyst och fint, bör ljudet du hör vid snöbromsning vara från ABS:en. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.