|
|
|
|---|---|
|
Vad säger herrarna och damerna om hur det är att köra långt med sportstolar? Är det komfortabelt? Är en komfortstol att föredra? | |
V12 LeMans |
Go for the sportseats Mina senaste bilar har haft sportstolar , inga problem vid långfärd , man ska ju ändå göra pauser minst varannan timme . |
|
Vill nog påstå att sportstolarna är mer bekväma än de vanliga stolarna! Inte minst pga att du kan ställa in främre lutningen på dem och har utdragbart lårstöd, vilket saknas på standardstolen. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Instämmer absolut med Johan B! Sportstolar är betydligt mer komfortabla än standardstolar. I 5 och 7-serierna finns ju även komfortstolar, som också är väldigt sköna fast på ett lite annat sätt, mer som fåtöljer :) Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Håller med om att sportstolarna är bekvämare. Jag kommer aldrig att köpa en BMW med standardstolar (har haft det förr). Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
Kan bara hålla med övriga talare, resan hem från södra tyskland satte sportstolarna på prov och dom höll måttet med råge, det enda jag saknar är justerbart svankstöd. // CB. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
Scheckheft |
Hej Det är inte så att ni blanda ihop sport- och konturstolar? I sjuseriens konturstol (E38) kan man mycket riktigt vinkla övre delen av ryggstödet i 25 grader för avlastning av rygg och axlar. Detta är dock inte möjligt i sportstolen som endast har eljustering för låren. Sportstolen kunde man få i sportpaketet (337) from årsmodell 00. Länk Mvh Scheckheft ___ Länk |
|
Schenkheft, nej! Sportstolen har en vinkelreglering av sittdynan (framkanten) som saknas hos standardstolen, vilken bara går att justera i höjd. Dessutom har sportstolarna även ett utdragbart lårstöd i framkant av sittdynan. Komfortstolen har jag inte testat, så den kan jag inte uttala mig om. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
Scheckheft |
Hej Jag pratar inte om standardstolen. Jag pratar om skillnaden mellan kontur- och sportstol och försöker klargöra skillnaden mellan dessa. Konturstol är inte detsamma som komfortstol. Länk Mvh Scheckheft ___ Länk |
|
Körde en 320-03 med sportstolar till Vilhelmina förra året. Måste säga att man satt lite väl "gjuten" den långa sträckan. Svårt att sitta bredbent. Lite kramp och lite väl svettigt med sidostöden liksom.. Hur som helst skulle jag välja sportstolar ändå då jag tycker dom är riktigt sköna men på en resa på 100 mil blev dom lite väl "sportiga" i längden. Kan tillägga att jag åkte citroen C5 på tillbakavägen och det var en fröjd att sitta i den (körupplevelsen behöver inte kommenteras dock). |
|
|
Håller med Adrenalin; det saknas justerbart svansktöd. Annars är de suberba! Finns det svanskstöd i de "vanliga" sätena i e36an? I verkligheten är jag perfekt, men det är sällan jag är där. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.