AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.371

VARFÖR FUKT ÖVERALLT?

GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Tja jag har en 320 2001 sedan som jag e jätte nöjd me förutom det här me fukt överallt så som dimljusen, strålkastarna, sido o fram blinkers.Så fort det kommer lite vatten på dem eller när de regnar eller när man tvättar bilen så blir det fukt i dem.
E de ngn som har samma problem?
Vad ska man göra förutom att byta skiten?
varför sådan dålig kvalite?
Ngn som vet ngt?

BMW M-POWER
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
I princip varenda E36 man ser har fukt i framlyktorna när det är blött, är nog inte så mycket man kan göra åt det. Dimljusen och blinkers har dock klarat sig för min del.

//Thorssa
en 01:as 3-serie borde ju vara e46? tror att jag läste ngt om att det gick att få åtgärdat (till viss del) på garantin, det skall ju inte bli fuktigt på insidan av strålkastarglasen!

BMW, Bayerische Motoren Werke
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Åk till BMW och visa upp det, det är möjligt att de tar det på goodwill om bilen är yngre än tre år. Och ja, det är ganska vanligt på BMW...

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
De är inget du ska acceptera. Typfel är sido blinkers och främre blinkers. Strålkastarna ska de absolut inte vara fukt i.
Åk in o visa upp.

BMWCS Syd #05392
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Länk
GINO:

Välkommen till detta enimenta bmw forum:))

Jag har oxså haft problem med vänster strålkastare bmw byte ut den på garantin efter det har jag inte haft några problem.
GI
2.196
GINO
TAC FÖR ERA SVAR, BMW FANTASTER O FOLK ME VETT I HJÄRNAN SOM KÖR BMW! :-))

HMM SKA IN O VISA STRÅLKASTARNA MEN, SKA JAG ACCEPTERA ATT DET BLIR FUKT I DIMLJUSEN O SIDO O FRAM BLINKERSEN???(I SÅDANNA FALL E DET JÄVLIGT DÅLIGT AV BMW) DET E ABSOLUT INTE NGN KVALITE !!!!
DET E JU FAN EN 01:A O BEHÖVA BYTA GREJER REDAN SÅDAN KORT TID GÖR MIG SKIT LACK.KÖPTE BMW FÖR ATT SLIPPA ALLT SÅDANT GIDDER MEN HADE FEL FAN..HATAR BILEN IBLAND PGA SÅDANA SKIT..HADE EN MAZDA FÖRUT 626 88:A KÖRDE SÖNDER DEN. BILEN VAR EN EVIGHETS MASKIN LIKSOM.....INGEN JÄVLA FUKT ELLER NGT , BARA TANKA O KÖR....HADE DET VART DENNA BMW HADE DEN PAJJAT LÄNGE SEN.....
är du riktigt arg eller har du bara rört CAPS? Fel kan det väll bli på alla bilar, om du nu är så besviken på bilen, sälj och köp en ny mazda 626? :)
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Såja, lugn å fin rullgardin.
Att SKRIVA HÄR ME STORA BOKSTÄVER och svära som en borstbindare torkar inte bort dina fuktproblem. Som sagt åk in på BMW och be dom kolla på bilen, om det stämmer som du säger att det blir fukt i istort sett varenda lykta så e de ju nått som e knas. Det bilmärke som inte har ett enda fel är tyvärr inte påtänkt ännu, (hmmmm kanske en affärsidé:-)))) // CB.

Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk
GI
2.196
GINO
E DET NGN SOM VET OM JAG HAR RÄTT ATT BEGÄRA ATT DEM SKA BYTA ALLA PACKNINGAR RUNT OM STRÅLKASTARNA, BLINKERS O DIMLJUSEN????ELLER BYTA SKITEN HELT O HÅLLLET????

FÖR DEM PÅ BMW E JÄVLIGT SNÅLA O VILL BARA FÅ UT PENGAR AV MINSTA LILLA GREJ.......HAR HAFT MYCKET ATT GÖRE MED DEM SÅ JAG VET!!!!

BMW M-POWER
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Om du nyligen köpt bilen och köpt den av en handlare kan du möjligvis kräva att han ska fixa dina fel.
MEN OM DU ANVÄNDER SAMMA TON PÅ BMW SOM HÄR SÅ FÖRSTÅR JAG ATT DOM BLIR SNÅLA OCH INTE VILL HJÄLPA TILL !!! // CB.

Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.