|
|
|
|---|---|
|
Skall byta motor in min 325a Klara man det själv eller är det svårt så man måste lämna in den??? O va behöver man tänka på iså fall måste man byta någon packning typ vid växellådan mm??? /Subarujohan | |
|
Har du skruvat lite själv tidigare så klarar du det nog, se till att ha en mototrlyft och plats att vara bara. En rulle maskeringstejp som du använder för att märka alla kontakter/slangar osv nummervis. Då blir det inga problem med överblivna slangar t.ex. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Överallt där du delar lär det ju sitta en packning, motor-låda, grenrör, insug.. Lika bra att byta på en gång.. Men först, köp en Haynes handbok eller liknande, se sen till att du har några dagar på dig innan det måste vara klart. Ha nån som kan skjutsa dig till typ Mekonomen om du måste köpa nånting. |
|
| ingen packning mellan motor och låda...om du inte byter axeltätningen på vevaxeln för säkerhets skull... | |
|
okej tack /subarujohan |
|
|
subarujohan hur gick det med ditt motorbyte? MVH /Jonas Nybliven 540i E39 ägare! |
|
|
Det gick skit bra går som en klocka nu=) Förutom att jag tycker den ticka lite för mycket men jag har haft inne den två gånger o kollat ventilerna men dom säger att den är bra....men det låter mer när motorn blir varm? /Johan |
|
|
Tiderna på Ringen och Hockenheim talar för sig själva, ta en tit nedan ;) Länk MVH // Harris Länk |
|
|
jag antar att det är den motorn du bytte, som du lurade på mig sedan ? den som skulle vara så fin i blocket och bara hade gått 11000 mil ! Aj då till min förvåning, när jag rev isär den:2 st olika modeller på kolvarna + att alla var slut och en kolv hade rasat mellan ringarna m.m. m.m ! Tråkigt att man ska behöva bli lurad ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.