AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.712

Jag blir så ledsen och arg!

Sida 1 av 3
Jaha, då har någon j*#la idiot sparkat av sidospegeln på bilen i helgen då.
Inte nog med det, sedan har samma kreatur satt ett fotavtryck på framskärmen.
Jag var redan ledsen över att någon utan ögon i ansiktet kört imot den när denna fickparkerat. Resultat=Buckla framskärm, spräckt plastglaset över lyktan.
Skottpengar....skottpengar.....skottpengar!!!!
Så nu känns det bättre igen.

Nipply
fan förstår hur sur du är håller med dig fyfan de skjuts för lite i svergie

BMW 3,0Si-Powerd by Hx50 turbo and bilstein suspention's......

-norrland race crew-
Skulle jag ertappa någon som vandaliserar min bil så skulle antagligen julen få firas på Österåkers cellblock D...

Lider med dig, Nipply. Med den slappa brottspolitik som råder i detta land så är skadegörelse av bilar inget som Polisen längre bryr sig om.
mmm vare sig de var min eller nån annans bil fick nyss min volvo 740 sönder slagen alal rutor ena bakspegeln brytit söder ena dörren :((( fyfan å den är bara trafikförsäkrad

BMW 3,0Si-Powerd by Hx50 turbo and bilstein suspention's......

-norrland race crew-
Tack!
Ja, det är nog tur att man inte ser när det sker.
Det hände min gode vän, han såg hur några yngre förmågor slog näven i hans motorhuv. Det blev rättegång, mer än så behöver jag väl inte säga....
Nipply
Förjävligt. Men vad sjutton ska man göra för att komma åt krypen? Sova i bilen med järnrör?
Polisen har ju fullt upp att jaga bilister som råkar köra för fort och sådana oändligt mycket viktigare saker!
Lite ironi smög sig visst in...

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Man lämnar 08 och flyttar ut på landet där man kan sitta under korkeken och lukta på blommorna istället för avgaser.:))
Sorry inte lätt alla gånger, ibland är det bättre att dom stjäl än meningslös vandalisering till ingen nytta alls som nog retar upp en ännu värre.

///MVH Hasso
Länk
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Hasso:
Håller med dig fullständigt.
När folk (små kräk ) bara slår sönder och repar och sånt bara för att jävlas då blir man verkligen förbannad...

Om nån snor hela bilen är en sak, men när dom bara gör de för de e kul...FY FAAAAAAAN...jag bor i en liten stad, lidköping och mina föräldrar bor på landet...men jag vågar fan inte ha ilen i stan nästan....neee...händer dig me då tar ja fram min kära 6.5:a och blåser skallen av dem:)

///M3
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Fanns en käck liten "liga" på Östermalm, vars enda uppgift var att vandalisera lyxbilar, som en "protest mot kapitalistsamhället.." jag tror att det var dom som som slug en snygg buckla i min fläckfria framskärm & repade upp hela motorhuven på en Audi S3 på samma gata...

Jag håller med, om jag skulle komma på dom så skulle jag bryta av ett par fingrar, utan att blinka....skadeståndet är värt det!
/K
Visa användare
236
m5 micke
m5 -93
320 touring-89
mosse de räcker inte me ett par fingrar lite armar o ben me så de verkiligen inte gör om de.
GOD JUL på er alla grabbar köp nu nått fint till era bilar i jul klapp
mvh // m5 micke

M5 THE REAL POWER
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Fick hem papper igår från polisen, ärendet nerlagt i brist på bevis... Efter vandlaiseringen i somras på våra båda bilar.
Undrar vad de behöver för bevis. En granne stod och såg kräken sabba flera bilar, ena snillet ristar in "toffe" i min sidoruta, har vänner som känner Toffe eller Christoffer som han heter och han var på den festen vid den parkeringen där våra bilar stod. Grannarna som såg förödelsen ringde polisen 3ggr under den timme och 10 minuter som de höll på och sabba bilarna men de hade inte tid att komma. Killarna satt senare på natten och skröt inför festdeltagarna om deras vandalisering. Vad mer krävs?
Som tur är så känner jag till förövarnas namn, så nu har rättsväsendet fått en chans men misslyckats, nu är det min tur....
Snart blir man granne med Hasso för man lär väl hamna i kumla bunkern innan våren kommer....
Det är förjävligt, jag vet hur det känns.
För två månader sen så var det två personer som repade nästan hela min bil, krossade en ruta och snodde stereon. Snuten ringde och väkte mig mitt i natten och sa att dom hade fått in en polisanmälan från två tjejer som hört larmet tuta kl. 23.15.
Dom hade även sett två yngre killar springa där ifrån.

och nu är man utan BMW, för lackfirmorna har massor att göra under vinterhalvåret, inget kul alls.

Mikael Melander
Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Hubbe...vad hindrar dig från att bryta nacken av den där killen...?
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Tänkte se först om de skulle åka dit och då hade jag chans att få tillbaka självriskerna (två bilar á 5000kr...).
Bryter jag nacken av dem så får jag ju inga pengar. Jag skall ta kontakt med deras föräldrar först då de är mellan 15 och 17år. Om sen inte föräldrarna tar sitt betalningsansvar då får man väl beöka dem i skolan eller nåt sånt... Samt beställa ett lass dynga på deras uppfart.
Hubbe325: Du kommer spendera din tid på Kumla som sann martyr! Hasso kommer nog och hälsar på varje dag också medhavandes en packe Bilsport :-). Kan bli riktigt trevligt.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Historien med bilarna slutade med en delvis omlackad Yaris (som måste lämnas in för polering av övriga ytor då man ser skillnad på den nya lacken och den som suttit där ett år) och BMW´n såldes för jag ville inte ha den halvt omlackad och resten från 95...
Så vi får se om det blir ngt kul ivår. Även sugen på en vette....
Det vore ju trevligt om man kunde hålla inläggen på en mer realistisk nivå. Svar i stil med "bryt nacken av dem,Åk dit med järnrör,Bryt fingrarna av dem etc" lär ju knappast nån genomföra. Detta lär ju inte hjälpa nämnvärt mycket utan endast öka bekymmren. Vad jad är nyfiken på är hur man kan gå tillväga för att ställa till så mycket besvär som möjligt för dem?

Hubbe 325: Lackades endast den del som var repad på Yarisen? Om nyansskillnader skall undvikas måste merytor lackeras och tonas ut. Därefter krävs klarlack över hela merytorna. Helst hela bilsidan om det skall bli riktigt bra.

Låt säga att en framdörr är skadad. De flesta billackerare lackar då endast dörren vilket i regel genererar en nyanskillnad jämfört med övrig lack. Istället kan framdörren lackas tillsammans med halva bakdörren och halva framskärmen med en uttonande övergång. Därefter våtslipas övergången och därefter klarlackas framskärm och de båda dörrarna. Skall resultatet bli riktigt bra bör även bakskärmen klarlackas.
Jack Bauer: Realistiskt sätt går det inte att göra något. Polisen har lagt ner ärendet och vandalerna är rentvådda. Varför skulle de betala Hubbe325:s självrisk när Polisen hävdar att inte finns tillräckligt med bevis för att fälla dem?

Om Hubbe325 verkställer sina planer med ett lass dynga på deras garageuppfart så kommer han med största sannolikhet fällas och få dagsböter alternativt villkorlig dom. Så fungerar det i Sverige.

I framtiden kommer Polisens slöa attityd och dåliga uppklarningsstatistik leda till medborgargarden och andra grupperingar som tar lagen i egna händer. En tragisk utveckling i en demokrati. Fast uppenbarligen vill majoriteten av svenskarna ha det på detta sätt...
Vad jag menade var att om man vet vem det är och denna är fälld för brottet, hur går man vidare? Vandalen lär ju inte komma och ge dig pengar bara sådär?

Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Civilmål kanske??
Vittnen och bevis finns ju säger Hubbe...

/Erik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.