|
|
|
|---|---|
|
Det är andra gången nu som motorn helt plötsligt inte startar. Den är fullständigt stendöd, alltså. Går runt normalt med startmotorn, men tänder inte, visar inget som helst livstecken. Jag sket i bilen, väntade några timmar - och se där, plötsligt går den igång som vanligt. Samma sak hände för ett par månader sedan. Fräsch M40 motor. Svårt att felsöka eftersom den alltid annars funkar och går igång som den ska. Precis som om det skulle vara glappkontakt någonstans, till tändningen, bensinpumpen, eller var? Några tips?? //Mats | |
|
Det kan vara bensinpumpsreläet som håller på att ge upp. Har haft exakt samma problem på min E28. Sök lite på forumet på detta, så hittar du mer info. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
OK, får söka igen då. Tack för svaret iallafall. Vet du var bensinpumpreläet sitter, förresten? //Mats |
|
|
På E28 sitter det intill säkringsdosan och har samma form som ett "vanligt relä", fast dubbelt så högt. Är troligen samma placering på E30. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tackar. Det finns en uppsjö trådar här i forumet om ickestartande BMWs. Dock ingen som hittills gett något konkret svar på felet som orsakat alla lidanden. Men jag ska läsa vidare -och kolla pumpreläet. Det är definitivt ett elfel iaf. Tack för hjälpen sålänge! //Mats |
|
|
på e30 sitter det 3 relän på vänstra (förarsidans) fjädertorn, under en svart plastkåpa...det är bensinpumpsrelät, förvärmning av lambda tror jag och ngt mer.... vet inte om detta gäller alla insprutare, men min E30 (Motronic) har det iaf... BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
318 Is -88 har dem på torpedväggen bakom motorn under en avlång plastkåpa. 3 relän,ett vitt och två orangea. testa att knacka på dem under gång och se om den rycker till eller ev. stannar. Lycka till! |
|
|
Tack för alla svar! Ska kolla, hör av mig //Mats |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.