AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.302

Biltema larmet

Sida 1 av 2
-BeeMWe-
Eftersom de flesta inbrott som jag fattat det sker genom dörren så undrar jag om någon har erfarenhet av Biltemas billarm.

Det skyddar huv, dörrar och baklucka, eller iaf låter om dessa öppnas och larmet är aktivt.

Såå någon som har erfarenhet av det ?
Fr
135
Fre4k
E46 330T M -02
E36 325C -92
Får man nämna Bi***ma på ett BMW-forum? ;)

En polare till mig har b.t.-larm på sin volvo740. Fungerar förvisso felfritt, men inte ska man väl ha sånt på en beemer? :)

I verkligheten är jag perfekt, men det är sällan jag är där.
-BeeMWe-
Bättre än ingenting, det är juh lagom skydd mot knarkaren Janne som amatörmässigt försöker bryta sig in för att sno stereon.
Otyg
Visst skyddar säkert larmet mot små ungar och amatörer.Men de flesta larmen går att gå runt.Så man ska inte vara så säker
-BeeMWe-
När det gäller gamla BMWbilar är det juh inte direkt bilarna man är ute efter, utan saker i bilen. Jag tror det e lite seriösare folk som snor bilar.

Kan va värt 400 kr att prova iaf :)
Otyg
Jo det är klart.Men jag menar att tex DEFA larmen går att koppla bort på några sekundder
Jag har faktiskt ett biltema larm. Det funkar rätt bra, går igång om man nuddar bilen lite för hårt eller knackar in rutan. Bättre än ingenting som sagt

Att köra...ja det är kul
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Har en kompis som hade det i sin förra volvo , fungerade klanderfritt . Men sirenen lät som ett TV-spel :-)

///MVH TONY
-BeeMWe-
Hehe visade sig att jag hade orginallarm, blir inget Biltema.
jag kan få tag på nya ssf godkända larm *foxguard* för 1500 med garanti/kvitto, dessa har även en rörelse sensor att stoppa i taket som då skyddar även om du parkerar bilen med rutorna nere, skrik till för mer info å bild
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Maila mig och lägg gärna upp lite bilder + info om det på tråden!

Mvh
okey å hur 17 lägger man upp bilder da? lr kan du göra de om ja mailar bilderna?
*u got mail dude..........*
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Hur stora är bilderna? max 1024kB på hotmail är det största men skicka istället till (max 10MB):

mb578262@bahnhofbredband.se

Jag fixar resten

Mvh
skcikar dit iställe, får ba tebax mailen hela tiden
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Tja, här kommer lite info om larmen, hade tyvärr bara bilder på grejorna förpackade i org påsar, får hem kameran i veckan förhoppningsvis så ja kan plåta del för del då.

/ Mrmix

Foxguard larm.
Dubbla fjärrar
Larmcentral
Rörelsedetektor
Blå status diod.
Huvbrytare
Dubbla säkringshållare med säkringar
kabelstammar.

c-lås styrning, startspärr, möjlighet att fjärr öpnna elektrisk baklucka.

1500kr med kvitto/12 mån garanti.

Samma modell fast med dubbla startspärrar/imobiliser finns för 1800kr.

Eventuell frakt tillkommer.

Montering kan ordnas mot tillägg i västmanland.

Maila eller Pm'a för mer info TILL MRMIX INTE MIG!

Bilder: Länk

Mvh
Någon som har monterat ett sådant larm som "mrmix" pratar om?? Hur pass jobbigt är det?

/Mvh Dido

Bmw Följer Inte Utvecklingen. Dom Leder Den!
ja kan själv svara, inge jobigare ännått annat larm, personligen tycker ja de e' mycke enklare än defa, cobra, mm
MrMix:

Okey!

Hur monterar man ett larm då? jag vet att det sitter något orginal men jag är ute efter att kuna låsa med fjärr "För j*vla tråkigt o fram med nyckeln varje gång!"

Hur lång leveranstid är det på de larmet som du kunde fixa?

/Mvh Dido

Bmw Följer Inte Utvecklingen. Dom Leder Den!
vad för modell/årsmodell av bilen?

får hem larm nu i mellan dagarna,
Jag vill starkt rekommendera att den som inte har bra kännedom, erfarenhet av bilelektronik och inkopplingsschema för den aktuella bilen, att låta en installatör i branschen göra jobbet.
Alla seriösa larmtillverkare rekommenderar samma sak av kända skäl, och BMW tillhör inte dom lättaste bilarna att skruva i vad gäller t.ex larm. Även Foxguard nämner något om BMW/Audi på sin hemsida. Vissa f-bolag kräver även installationsintyg för att godkänna installationen. Det är slutligen gott att kunna falla tillbaka på garantin om/när något strular efter installationen.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.