AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
628

Erfarenhet av PRS 4

to
144
topbone
320d -03
M5 -89
E34 535 585hk
E30 318is -banbil
E30 345i 617hk
Hej

Någon som har erfarenhet av Perfect Powers PRS4 har kollat lite på deras hemsida verkar ganska bra. Funderar på att ha ett sånt på min M20B25. Vill inte köra med fördelare så ja undrar om man kan köra med Wastedspark på PRS4??

VH Alex
je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
Du kan köra wasted spark med prs4.

Däremot skulle jag skulle inte köpa ett perfectpowersystem.

Det jag har sett och grejat med prs8 och perfectpowers support gör att jag utan tvekan skulle söka en annan lösning.
Inte nödvändigtvis haltech eller autronic, finns andra uppstickare på marknaden som ligger bra i pris.

/Per
to
144
topbone
320d -03
M5 -89
E34 535 585hk
E30 318is -banbil
E30 345i 617hk
okej lät inte så bra, är det negativa i supporten eller hård och mjukvarurelaterat (oj ja låter som på jobbet)
hmm vilka andra system kan man bli rekomenderad då?
förutom haltech eller autronic

Alex
je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
Ladda ner programvaran o ta en titt så ser du snart varför.

Finns ett inlägg på zatzy med en liten sammanställning över vilka system som finns har jag för mig.

/Per
to
144
topbone
320d -03
M5 -89
E34 535 585hk
E30 318is -banbil
E30 345i 617hk
okej har redan plockat ner det och kollat.
Okej lååååångt från användarvänligt interface som finns i haltech eller autronic men det är inte ja som skall mappa endå =)

får kolla på Zatzy då

Tack endå =)

Alex

je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
Det är ganska viktigt vem som ska mappa, det är mycket värt att ha kompetens i närheten på just det systemet man väljer om man inte tänker göra allt själv.
Sitta o babbla i telefon när det strular är helt odugligt.

/Per
Alla PRS-systemen kan köra wasted spark.
Jag kan bara jämför med Haltech när det gäller gränsnitt och användarvänlighet och där är PRS betydligt lättare att använda (windowsbaserat). Funkar dessutom alldeles utmärkt och är lättmappat enligt mig Länk. Finns loggfunktion, lambdastyrning, boost control, launch control (PRS8), cam control, osv
Sedan är det där med användarvänlighet en definitionsfråga. Har man kört Haltech och kan det så är det svårare att börja med ett nytt program. Kommer man däremot som helt grön tycker jag att PRS programvara är jäkligt lättjobbad. Har man dessutom använt SMT6 känner man igen det mesta därifrån.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.