|
|
|
|---|---|
|
Hej Dags för mitt första inlägg efter att ha läst här ett tag, tyvärr blir det ett något irriterat... Lämnade in min 316 Compact -98 på service (insp I) i dag. Bad dem samtidigt kolla upp ett missljud i styrningen. Missljudet visade sig bero på en läckande styrväxel! Bara att byta enligt dem, billigt är det inte. Samtidigt måste båda spindellederna bytas, vilket inte direkt var plåster på såren, men det skall man tydligen räkna med på en BMW. Är styrväxeln ett vanligt problem på e36? Efter att ha sökt här verkar det mest gälla 5-serien. I våras vid besiktningen upptäckte besiktningsmannen ett oljeläckage vid vevaxeln, packningsbyte fick fixas för några tusenlappar (har tyvärr tummen mitt i handen själv). Har bilen försäkrad hos Dial. Maskinskadeförsäkringen gäller upp till sex års ålder, bilen registrerades 9711, och är alltså några månader för gammal (produktionsdatum räknas tydligen) Hur långt bilen gått? Just det, knappt 9000 mil!!! Nästa bil blir inte någon BMW, utan något med mer kvalitet. Någon som har en 80-tals Alfa Romeo el dyl till salu? Är det samma fina kvalitet på alla BMW? | |
|
Prova först med att slå OMEGA #917 i servooljan! Har du tur tätar det läckaget! Det behövs inte mer än 3% inblandning, men du måste köpa en förpackning för några hundra (har för mig att det var typ 2dl i förpackningen) men du kan spara det som blir över. Överdosera inte! Här är generalagenten för Omega: Länk Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.