AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
855

3 eller 5 Touring?

he
23
hermanssonb
320i Cab -96
Ngn som har några bra tips när det gäller köp av touring?. Hur mkt skiljer det i bagageutrymme mellan E46 och E39? Har hört att det inte går att få in en barnvagn i 3.an, någon som har erfarenhet?
Jag har en E46 touring och måste säga att jag är besviken på bagage utrymmet. Jag har haft både E46 sedan och coupe oxå och de är rymligare när det gäller att lasta väskor och har större golvyta. Men OM man skall lasta något stort på höjden eller längden slår touringen de andra ( när man fällt ner baksätet ). Tyvärr vet jag inget om skillnaden mellan E46 och E39. E39.an är nog lite större skulle jag tro. Fast en barnvagn får man in i E46:an, så liten är den inte. Jag får in min mekvagn till karten och en barnvagn kan inte vara så mycket större. En E46 touring är mer snygg än praktisk, och det räcker för mig =)

///Egget
Länk
Jag har haft båda.... och jag det är en jäkla skillnad vill jag påstå. E39 är mycket större... så är det utrymme du är ute efter så är det inget snack.

Har en E46 Touring och jag är nöjd med det lastutrymme jag har nu jämfört med E46-sedanen jag hade innan. Största fördelen är att den är mer lättlastad iom. större öppning. Har inga exakta siffror, men att copén och sedanen skulle ha större lastutrumme förefaller märkligt?

___
Lorem ipsum dolor sit amet ..."
he
23
hermanssonb
320i Cab -96
Tack för svaren! Helst skulle jag vilja ha en 3-serie men om inte utrymmet är tillräckligt kan jag tänka mig en 5:a.
Bones: Jag kör med min bil i tjänsten och lastar mycket väskor i bilen. Problemet som jag ser det med touringen jämfört med sedanen/coupen är att gardinhållaren sitter för lågt. Man kan inte lasta större saker än de som går in under gardinhållarkanten. Då sedanen/coupen är har mer plats på höjden gör de det att det går in mer lagom stora saker. Sedan är ju touringen lättare att lasta och fäller man sedan sätet är ju som sagt touringen mycket större. Visst man kan ta ut/bort gardinhållaren men man vill ju inte att det skall synas att bilen är fulllastad.

///Egget
Länk
Bones: Jag kör med min bil i tjänsten och lastar mycket väskor i bilen. Problemet som jag ser det med touringen jämfört med sedanen/coupen är att gardinhållaren sitter för lågt. Man kan inte lasta större saker än de som går in under gardinhållarkanten. Då sedanen/coupen är har mer plats på höjden gör de det att det går in mer lagom stora saker. Sedan är ju touringen lättare att lasta och fäller man sedan sätet är ju som sagt touringen mycket större. Visst man kan ta ut/bort gardinhållaren men man vill ju inte att det skall synas att bilen är fulllastad.

///Egget
Länk
Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Visst, gardinen är lite otymplig så det gäller att ha väskor som är anpassade till denna gardinhöjd för att utnyttja utrymmet. När jag tidigare lastade med stor barnvagn så tog jag bort gardinen för att det skulle bli smidigare att lasta i och ur.
egget : Ok. Men gardinhållaren går ju att ta bort! iofs. har man inget skydd mot lösa föremål, men det beror ju lite på vad man lastar.

hermanssonb : Testkör 3:an och 5:an, mät och kolla vad som passar dina behov. 3:an är iallafall ruskigt kul att köra. 5:an (touringen) har jag inte testkört!

___
Tona rutorna så är insynsskyddet löst. :-)

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Freude am Fahren: Huvudet på spiken =)

Bones: Visst kan man ta bort gardinhållaren, men då tycker jag Audi har löste det bättre då deras följer med sätet ner när man fäller det. Man behöver ita ta av det fälla och sedan montera igen som vi måste göra =(

Micke: Jag har tonade rutor =)

///Egget
Länk
he
23
hermanssonb
320i Cab -96
Provkörde en 330i T för ett tag sedan och det var inte så bra för nu vill jag inte ha ngt annat. Har inte kört 5-serien själv men kan tänka mig att det är rätt stor skillnad pga vikten.

S 328 R: Hur mkt drar din 540?

Ja... landsvägskörning drar den i 130km/h 0.9 (inte med 19") och den drar en 1.25 i stan ungefär... den drar lite mer med 19" då.

Egget : Sant! Mätte på en polares E46-sedan och min T, gardinen stjäler en del utrymme. Har inte sett AUDI:s lösning men det låter ju som en bättre grej med en integrerad gardin/nät.

___
En försäljare påstod att trean har större bagageutrymme än femman på touringmodellen, vet icke om det stämmer dock.
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
clubsport:

Det stämmer om du mäter utrymmet under gardinen i liter..Då är trean större.

//Robban
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.