|
|
|
|---|---|
|
Har uppgraderat min Navi till senaste versionen från orginalversionen då bilen levererades. Problemet är att voicemodulen inte informerar mig lika utförligt som tidigare. Det skumma är att alla vägar och adresser finns och ritas ut på en karta om man bara väljer tillräckligt hög upplösning (200m) men Helmut (rösten) säger bara "you are now leaving the digitized web area" så fort man lämnat de större vägarna. Jag har alltså inga som helst problem med att mata in adresser... Kan det vara så att nyare firmware i Navi gör skillnad på verkligt GIS(Graphic Info System)-GPS uppmätta vägar och sådana som är utritade i relation till dessa? Och om det är en ej GIS-GPS uppmätt väg så håller Helmut näbben eftersom den inte är 100% garanterat rätt? Eller kan det vara något annat som jag är för dum för att fatta? Kort sammanfattning är iallafall att man inte skall uppgradera sin Navi om man inte absolut MÅSTE. Problemet med att den spottar ut skivan har änsålänge inte hänt mer för mig så det är väl positivt. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- | |
wiseguy |
förstår inte riktigt allt du skrivit där uppe, kan de vara så att du behöver en lite nyare Navi skiva? |
|
Magnus har uppgraderat sin navi mk1 med den senaste programvaran och efter det har hans navi fått dyslexi (läs och skrivsvårigheter)han har för övrigt den senaste naviskivan2004-1 ---- Länk |
|
|
Vad bra att nån är vaken och svarar/förklarar mina funderingar. Jag har funderat lite till och kommit fram till att min Navi funkar som den skall. Vägarna finns och att Helmut inte säger något ibland gör inget... kartorna finns ju med! På större orter skall det tydligen funka bättre och den dag jag måste ha navi för att hitta i Kalix skall jag nog inte köra bil längre. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.