|
|
|
|---|---|
| Har precis köpt en cab och undrar om det bara är 4 st högtalare standard? Och de ser väldigt små ut!! Vad kan man göra?? | |
Diesel_Power |
om ja inte minns fel så sitter det väl 4st typ 4" lr nåt, gör den i en polares 320 cab iaf, det bästa är väl att kolla om det går att få in bafflar å typ 6,5" i orginal hålen, skrikare på instrument panelen, sen nån skysst baslåda Turbo Diesel är det enda rätta |
|
Hej, det finns högtalare framför dörrarna också... iallafall i min. Björn Markholm |
|
| Det kanske det gör på min också har inte forskat i det än, får bilen i slutet av veckan. Bmxbjorn: kör du med hardtop på vintern? Om inte fungerar det bra utan? | |
|
Robgus, jag har hardtop. Helt underbart i jämförelse med vanliga cabben. Jag har en kompis som körde med vanliga suffletten på vintern, inga problem enligt honom... men det blev en rejäl rengöring med BMW´s cabvård! Björn Markholm |
|
|
jag har en 318 cab den har 6 högtalare jag har även lagt i en baslåda med dubbla tior och slutsteg det blev jävligt bra ljud CABBEN |
|
Cabrio |
Jonatan! Åt vilket håll har du lagt basarna? Jag har en låda med en 12" som jag riktat mot ryggstödet så ljudet går ut genom hålet, men det blir inte riktigt bra, inte så bra tryck. |
|
"Cabrio" jag hörde här på forumet att man skulle lägga basarna i riktning mot bagageluckan. "Jontan" hur stor låda har du? Björn Markholm |
|
|
Har själv petat i DLS högtalare och skrikor fram, samt även i de bakre uttagen. Vill dock påpeka att även om det står att vissa högtalare passar i E36 Cab så är det tight som f*n. Fick lämna in den två gånger eftersom klåparna lyckades med att få magneten att ligga mot plåten inne i urtagen. Dessutom är det ju inte världens bästa placering i njurtrakten på den som sitter i baksätet. Har inte riktigt fått den ljudbild som jag vill ha (jag är alltså en novis och har inga större planer). Saknar en bra återgivning av tal, den saknar en del. Hur som helst, det är inte så noga när vinden blåser i håret och man glider fram i 80-100 (med vindskydd - på sommaren, inte nu då). |
|
///M ax |
Har åxå problem med ljudet i min cabbe.. Tänkte uppgradera systemet i vinter, Tacksam för tips på hur jag ska göra.. Som det är nu så har jag orginalhögtalare samt ett liiitet basrör genom skisacken.. Men man vill juh ha bättre flås i stereon... ___________________ *Våga vintervägra* |
|
jag har riktat mina basar mot bagageluckan och det blev bra tryck fast det enda jag får in i skuffen nu är en påse på varje sida av lådan kom inte riktigt ihåg hur många liter lådan är på CABBEN |
|
|
Jag har då 10 högtalare i min 328 CAb- 97 Stora ljudpaketet är det 10 i 2 i framdörrarna 1 vid fötterna 2 St i bak dubbla det så får då jag det till 10 St |
|
|
Nu när det ändå talas om ljudbyggen.. Någon som seriöst har ett tips och skiss på låda till 325 coupe bagagen? Att ha 3st 10" därbak kan ju vara intressant. Men att efter man handlad, och man måste bryta loss brödet och mjölken med kofot? Var och tittade lite försiktigt in i baksätet då det slog mig. -"här får jag ju plats ändå" (sardinburkskänsla) Riva loss hela skiten och bygga stoor låda?.! Gav upp tanken nästan direkt.. tänk om det kommer pygmeer på besök nån gång?.. Nåt tips på skiss och planer för en sådan bil? En BMW i garaget är bättre än tio i skogen. |
|
|
Hej! jag måste hålla med er att det är svårt att få bra ljud i en Cabbe.. Ja g hade uselt ljud tills igår när jag hade monterat in en Pioneer TS-WX205A subwoofer i bagaget. för det var själva basen som är det stora probemet. Den fungerade över mina förväntningar faktiskt. Passa precis så att man kan föra in den under cabutrymmet i bagaget, och tar inte så stor plats iheller. Är ett bra val om man inte vill ha överdrivet ljud i bilen, vad det gäller bas....! |
|
|
Hör igentligen inte den här tråden hemma i bilstereoforumet? Nåja... Concilion: Jo, jag har skissat lite på ett ljudsystem till en 325 coupe. Frågan är ju naturligtvis vad du har för basar och vilket steg du ska driva det med. Köp ett monoblock + tre lättdrivna 10:or samt se till att du får en exakt beräkning av hur stor låda du ska ha, så blir det nog ganska bra tryck i basen. Behöver inte ta väldigt stor plats i skuffen, då det finns basar som klarar sig med ganska små lådor idag. Du har inte funderat på 2X12:or istället? Personligen tycker jag det är bättre att satsa på ett ordentligt framsystem, med 8:or i dörrsidorna får man hygglig bas ändå som man sedan kan förstärka med en mindra baslåda i skuffen om man inte tycker det räcker. Hör gärna av dig om du vill diskutera detta vidare. |
|
|
Hej. Jag har en e36 cab.Köpte den nyligen. Det fanns ingen stereo när jag köpte bilen. Nu har jag köpt en stereo men det kommer inget ljud från högtalarna. Jag tog loss ena högtalaren och kopplade den direkt till stereon, det funkade. Känns lite skumt att ingen högtalare fungerar där de sitter. Hade det varit en en eller 2 som inte fungerar eller tvärtom skulle jag tro att kablarna har klämts eller nåt men ingen av de 6 som sitter i bilen fungerar. Finns det någon säkring eller någon box som kablarna samlas innan de sprids till högtalarna? Tack för svar |
|
| Fortsättning: Läste lite på forumet men föstod inte riktigt, finns det original slutsteg på alla e36? :S | |
| Om det finns ett slutsteg, vart sitter den? Kablarna till högtalare går under mattan. | |
|
Har för mig att slutsteget sitter bakom ryggstödet bak. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.